Candy POP rozpoczyna działalność franczyzową. "Obecnie poszukujemy aktywnych inwestorów do nowej lokalizacji w Kownie, której otwarcie planowane jest na jesień. Później franczyza ma rozszerzyć się poza Litwę" – informuje sieć w mediach społecznościowych.
– Dążymy do tego, aby inwestorzy mieli ochotę otworzyć więcej niż jeden sklep. Naprawdę nie mogę się doczekać, aby powitać oddanych kandydatów, abyśmy mogli rozwijać się jeszcze szybciej i cieszyć się wspólnie tym procesem – mówi Dovydas Juškys, współzałożyciel i dyrektor generalny Candy POP Group.
Szybki zwrot z inwestycji i szerokie wsparcie operacyjne
Operator deklaruje, że model finansowy Candy Pop umożliwia efektywne zarządzanie kosztami i stosunkowo szybki zwrot z inwestycji, zwykle w ciągu 2-3 lat. Pierwszy sklep Candy Pop został otwarty w 2017 roku, a od 2019 r. co roku przybywa ich co najmniej 100 proc. W ciągu 8 lat powstało 30 sklepów na Litwie, Łotwie, w Estonii i Polsce.
Model biznesowy firmy zakłada, że inwestorzy nie muszą się martwić o zakupy, dostawę produktów, magazynowanie, odprawę celną, etykietowanie produktów i inne szczegóły techniczne – operator zajmuje się tym wszystkim.
Cany Pop w Polsce
Sieć Candy Pop zadebiutowała w Polsce pod koniec lipca 2023 r., otwierając placówkę w stołecznym centrum handlowym Złote Tarasy. Po sześciu miesiącach od wejścia na nasz rynek Litwini dorobili się w sumie trzech sklepów. Dovydas Juškys, współzałożyciel i dyrektor generalny Candy Pop przyznaje, że droga do ich otwarcia nie była usłana różami, ponieważ polski rynek bardzo różni się od tego, do czego firma przywykła w krajach bałtyckich. – Procesy biznesowe zajmują bardzo dużo czasu, a podjęcie każdej decyzji jest wieloetapowe. Wszystko to zwiększa koszty, które zwracają się w dłuższym okresie – wyjaśnił.
Na koniec 2023 r. Candy Pop miał łącznie 26 placówek, przy czym 14 z nich znajdowało się na Litwie, pięć na Łotwie, cztery w Estonii i trzy w Polsce. Łącznie w 2023 r. firma otworzyliśmy 9 nowych sklepów. Oprócz wspomnianych wcześniej trzech placówek w Polsce Candy Pop uruchomił cztery nowe sklepy w swojej ojczyźnie i dwa w Estonii.
Candy Pop specjalizuje się w sprzedaży – nie tylko detalicznej, prowadzonej przez sieć placówek stacjonarnych oraz internet, ale i hurtowej – wyselekcjonowanych słodyczy, przekąsek i napojów, z których większość pochodzi z USA oraz Azji. W jej asortymencie znajdują się niedostępne masowo produkty takich marek, jak Rees’es, Hershey‘s, Herr‘s, Pringles, Takis, Gatorade czy Cheetos oraz napoje Prime. Obroty firmy w 2022 r. wyniosły 8,8 mln euro.