08.10.2024 / 12:43
StoryEditor

Eurocash uruchamia największą detaliczną grupę zakupową "Równi w Biznesie" by wesprzeć franczyzobiorców i własne sklepy

Hurtownia Eurocash (Shutterstock)Shutterstock

Grupa Eurocash uruchamia dużą grupę zakupową pod nazwą „Równi w Biznesie”. W jej skład wejdą wszystkie sieci z portfolio dystrybutora – Delikatesy Centrum, Duży Ben, ABC, Groszek, Euro Sklep, PSH Lewiatan oraz PSD Gama.

Grupa Eurocash postanowiła zmienić podejście do negocjacji z producentami i utworzyła największą detaliczną grupę zakupową w Polsce pod nazwą „Równi w Biznesie”. Zaproszenie do niej otrzymały wszystkie sieci z portfolio dystrybutora: Delikatesy Centrum, Duży Ben, ABC, Groszek, Euro Sklep, PSH Lewiatan oraz PSD Gama.

Siła rynku niezależnego

– Utworzenie największej grupy zakupowej, we współpracy ze wszystkimi sieciami, to ogromne osiągnięcie pokazujące siłę rynku niezależnego, a także zaangażowanie ze strony wszystkich sieci, które – dla dobra milionów konsumentów – podjęły decyzję o wspólnym działaniu i dołączeniu do grupy. Wierzę, że wspólnie jesteśmy w stanie zawalczyć o wysoką jakość i dobre oferty dla konsumentów w naszym kraju  – komentuje Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Korzyścia dla franczyzobiorców i producentów

Według Eurocash taki układ przyniesie korzyści przede wszystkim franczyzobiorcom prowadzącym sklepy lokalne, którzy będą mogli negocjować lepsze warunki handlowe. Zyskają także producenci, którzy mogą liczyć na skuteczniejszą egzekucję ustaleń kontraktowych przez sklepy.

– Dostawcy, sieci i przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy mają wspólny cel. Jest nim dążenie do zapewnienia najlepszej oferty produktowej, cenowej oraz innych warunków zakupów dla konsumentów. Dlatego podstawowym założeniem naszej grupy zakupowej jest zasada win-win. Jej działalność ma przynosić realne korzyści wszystkim uczestnikom rynku – mówi Marcin Celejowski, który od października  pełni funkcję członka zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialnego za obszar zakupów handlowych.

Eurocash podaje, że sieci wchodzące w skład sojuszu zrzeszają ponad 15,5 tys. sklepów. To jedna trzecia wszystkich sklepów franczyzowych w Polsce i jedna czwarta wszystkich placówek handlowych.

22. październik 2024 13:27