Jednym z głównych celów Grupy Eurocash jest segmentu franczyzowego. Trwają testy konceptu Delikatesy Centrum 2.0, który po zakończeniu pilotażu ma być intensywnie rozwijany. W wywiadzie dla serwisu businessinsider.com.pl Paweł Surówka zapewnia, że spółka widzi duży potencjał w segmencie supermarketów, który według niego będzie się konsolidować i dynamicznie rosnąć.
Według menedżera rynek dyskontów i convenience jest już w kraju dobrze rozwinięty, jednak istnieje luka pomiędzy tymi formatami, którą jego firma chce wykorzystać. Wskazuje on również, że na rynkach zagranicznych supermarkety stanowią zazwyczaj około jednej trzeciej rynku, co może sugerować podobny trend w Polsce.
Nowe wyzwania dla Grupy Eurocash i całego rynku
Jednym z wyzwań stojących przed Grupą Eurocash, jak i całym rynkiem, jest wprowadzenie systemu kaucyjnego. Paweł Surówka ocenia, że próby przenoszenia zachodnich regulacji na polski rynek mogą nie przystawać do realiów Europy Środkowo-Wschodniej, co może negatywnie wpłynąć na polskich konsumentów, a szczególnie na niezależnych przedsiębiorców, którzy wciąż stanowią około jednej trzeciej polskiego rynku detalicznego.
Może okazać się, że duże automaty do zwrotu opakowań będą instalowane głównie przy największych sklepach zagranicznych sieci, co z kolei może wpływać na decyzje zakupowe konsumentów.