24.06.2024 / 13:00
StoryEditor

Franczyzowa sieć Lewiatan ma już ponad 3,2 tys. placówek. Szybko rośnie segment convenience

Lewiatan W Chwilę, Warszawa ul. Taylora 5 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Polska Sieć Handlowa Lewiatan na koniec 2023 r. liczyła 3229 sklepów o łącznej powierzchni ponad 626 tys. mkw. W ciągu minionego roku przybyło 189 lokalizacji netto, z czego ponad jedna czwarta to sklepy z segmentu convenience.

Polska Sieć Handlowa Lewiatan, której organizatorem jest spółka Lewiatan Holding, miał na koniec 2023 r. 3229 sklepów, o łącznej powierzchni 626,7 tys. mkw. Oznacza to, że względem minionego roku przybyło ich 189. Szybko rośnie segment convenience, działający pod szyldem Lewiatan Express. Tych placówek przybyło w ciągu minionego roku 47, a kolejnych 16 zostało zmodernizowanych zgodnie z obowiązującym obecnie w PSH Lewiatan standardem małego sklepu typu convenience.

16,6 mld zł przychodów Lewiatana w 2023 r.

PSH Lewiatan wypracowała w 2023 r. obrót detaliczny na poziomie 16,6 mld zł. Jest to wynik o 9 proc. wyższym niż w roku 2022. Liczba placówek sieci także się zwiększyła, co odbyło się przy dużym udziale placówek convenience. Jednak działania PSH Lewiatan skupiały się przede wszystkim na poprawie rentowności sklepów, do czego przyczynić się miało wzmocnienie oferty marek własnych.

Robert Rękas, prezes spółki Lewiatan Holding, która jest organizatorem sieci Lewiatan, przyznaje, że priorytety jej działań zostały wyznaczone przez wyzwania, które przyniósł miniony rok.

Rok pełen wyzwań

– Za nami pełen wyzwań rok 2023, który upłynął pod znakiem spowolnienia gospodarczego oraz trudnej sytuacji geopolitycznej. Powyższe czynniki nie tylko wybrzmiewały w mediach, ale również wpłynęły na pogorszenie nastrojów konsumenckich i obniżyły skłonność przedsiębiorców do inwestycji. Rosnące ceny żywności i koszty życia sprawiły, że Polacy ograniczyli zakupy, inaczej zarządzają domowym budżetem – podkreśla Robert Rękas.

Jak dodaje, odpowiedzią największych graczy rynkowych na zmianę nastrojów konsumenckich było rozpoczęcie silnej rywalizacji o klientów, wykorzystującej presję cenową. Rywalizacja ta wpłynęła na rentowność sklepów detalicznych, w tym również sklepów sieci Lewiatan.

– Dlatego priorytetem dla nas jako franczyzodawcy było podjęcie działań chroniących naszych przedsiębiorców, takich jak poprawa efektywności energetycznej sklepów czy wzmocnienie oferty marki własnej – wyjaśnia prezes Lewiatana Holding.

08. wrzesień 2024 03:14