Sieć sklepów bieliźniarskich Esotiq & Henderson tworzy blisko 300 sklepach, z których większość to placówki franczyzowe. Operator opracowuje dla swoich partnerów koncept małych sklepów pod nazwą Micro.
Przedstawicielki sieci, cytowane przez portal pb.pl, więcej szczegółów na temat nowego konceptu i swoich oczekiwań wobec niego zamierzają podać dopiero w 2025 r. Ich wypowiedzi wskazują jednak, że półka nie spodziewa się istotnego zwiększenia łącznej powierzchni sprzedaży sieci, natomiast dołożą się do jej wyników sprzedażowych.
Franczyza w modelu depozytowym
Istniejące placówki franczyzowe sieci działają w modelu depozytowym – esotiq & Henderson jest właścicielem znajdującego się tam towaru, decyduje o jego ilościach na półkach poszczególnych sklepów oraz o polityce cenowo-promocyjnej. Podobnie ma być z konceptem Micro, który jednak będzie inaczej „ustawiony finansowo”.
Spółka Esotiq & Henderson chce utrzymać do końca 2024 r. 68-70 proc. marży brutto, która w drugim kwartale 2024 r. wyniosła 72,5 proc. co jest najwyższą wartością w niemal dziesięcioletniej giełdowej historii firmy. Jednak za trzy kwartały wyniosła ona 68 proc. Spółka uzyskała w tym czasie 191,8 mln zł przychodów, o 4 proc. więcej niż w roku 2023.