Kodano, polski producent i dystrybutor soczewek oraz oprawek okularowych zarządza siecią sprzedaży detalicznej liczącą ponad 100 salonów optycznych własnych i franczyzowych, a od kilku lat mocno stawia na rozwój modelu e-commerce w regionie CEE.
Strategia omnichannel spółki obejmuje największy sklep internetowy z soczewkami kontaktowymi i okularami w Polsce oraz sieć 100 rozmieszczonych w całym kraju soczewkomatów – maszyn vendingowych, w których klienci mogą zaopatrzyć się w soczewki kontaktowe.
Soczewkomaty, sklepy własne i franczyza
– Pozyskane środki planujemy przeznaczyć na rozwój sieci salonów stacjonarnych na wybranych rynkach w regionie CEE, a także na rozszerzenie sprzedaży produktów w modelu e-commerce w krajach europejskich. Intensywnie pracujemy m.in. nad rozwojem laboratorium, w którym produkujemy soczewki okularowe, co pozwoli nam poszerzyć ofertę grupy Kodano i zwiększyć marżowość – komentuje Mateusz Matula, CEO grupy Kodano.
– Dodatkowo rozbudowujemy naszą sieć franczyzobiorców, a także chcemy rozwijać nasze automatyczne punkty sprzedaży soczewek – soczewkomaty – które w połączeniu z aplikacją mobilną oferują klientom niemal natychmiastowy i wygodny dostęp do wybranych produktów – dodaje.
Rynek okularów i soczewek jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów gospodarki. Według danych Grand View Research jego wartość w 2023 roku wyniosła ponad 180 miliardów dolarów, a skumulowany roczny wskaźnik wzrostu szacuje się na poziomie 8,3 proc. do 2030 roku.