Zarząd Grupy Anwim podkreśla, że filozofia działania sieci zakłada budowanie i pielęgnowanie transparentnych relacji z otoczeniem w oparciu o rzetelność i uczciwość – rynek paliwowy jest zbyt wymagający i konkurencyjny, by potencjalni ajenci i franczyzobiorcy związali się z partnerem, co do którego rzetelności mieliby wątpliwości. Dzięki tym wartościom udało się stworzyć sieć liczącą ponad 450 stacji paliw, z czego 138 to stacje własne, a pozostałe działają w ramach franczyzy.
Poznanie i zrozumienie oczekiwań interesariuszy
"To właśnie budowanie relacji opartej na uczciwości i wzajemnym zrozumieniu, przekłada się na wspólny sukces: akcjonariuszy, pracowników, dostawców, franczyzobiorców i ajentów, oraz wszystkich klientów. Poznanie i zrozumienie oczekiwań każdej z grup interesariuszy GK Anwim, wymaga od nas codziennych, operacyjnych kontaktów. Ich częstotliwość, forma i zakres tematyczny jest zróżnicowany i zależy od specyfiki danej grupy. Potrzeby naszych konsumentów staramy się poznawać na bieżąco, ucząc się ich sposobu patrzenia na świat oraz zmieniających się oczekiwań. Z drugiej strony przyjęliśmy zasadę, że kontakty z przedstawicielami administracji publicznej ograniczają się do oficjalnej, dobrze udokumentowanej korespondencji formalnej" czytamy w raporcie niefinansowym.
Zarząd spółki przywiązuje ogromną wagę do cyklicznych, bezpośrednich spotkań z franczyzobiorcami. Taka forma pozwala z jednej strony na szczere i bardziej otwarte rozmowy, z drugiej na przekazanie i zrozumienie wizji strategii rozwoju sieci w wielu aspektach jej funkcjonowania. W 2023 roku również organizowano takie spotkania.
Rada Sieci Moya
"Naszym autorskim rozwiązaniem, które wprost angażuje naszych partnerów w proces zarządzania siecią i marką Moya, jest Rada Sieci. Jest to sformalizowane ciało kolegialne, w którego skład wchodzą przedstawiciele partnerów, będących franczyzobiorcami Moya, tj. osoby zarządzające na co dzień stacjami paliw, które działają pod naszą marką. To przedsiębiorcy blisko z nami współpracujący, którzy ściśle związali swój rozwój biznesowy z GK Anwim" – wyjaśnia zarząd.
Jest to również ciało opiniotwórcze, dzięki któremu formalny zarząd może lepiej zrozumieć oczekiwania naszych partnerów biznesowych, czy szybciej dowiadywać się o ewentualnych obawach i spostrzeżeniach. To doskonała platforma dialogu, pozwalająca na efektywną komunikację planów operacyjnych, konfrontowania pomysłów i otrzymywanie informacji zwrotnej na ich temat.
Spotkania Rady Sieci odbywają się regularnie. Realizowane są w formie bezpośredniej lub poprzez platformę komunikacyjną co najmniej raz w miesiącu, w tym w formie bezpośredniej nie rzadziej niż raz na kwartał.