Przychody SPAR Group, wypracowane w 47 tygodniach roku obrotowego, do 23 sierpnia, urosły o 4,1 proc. Na rodzimym rynku południowoafrykańskim firma zanotowała wzrost przychodów o 3,5 proc. Sprzedaż produktów spożywczych i alkoholi zwiększyła się o 3,6 proc.
Odchodzi 13 franczyzobiorców, inni są mniej lojalni
W Polsce sprzedaż spadła o 6,5 proc. w złotówkach, ale wzrosła o 3,7 proc. w randach. SPAR Group podkreśla, że to efekt informacji o chęci sprzedaży biznesu w Polsce, po ogłoszeniu której firma straciła 13 detalistów, natomiast pozostali stali się mniej lojaln, kupując mniej produktów za pośrednictwem grupy i przenosząc część zamówień do innych dostawców.
Przypomnijmy, że SPAR Group znalazło już chętnego na nabycie swoich sklepów w Polsce. Została nim Grupa Kapitałowa Specjał. Ostateczna cena transakcji nie jest jeszcze ustalona, będzie zależała m.in. od tego, jak wielu franczyzobiorców zdecyduje się na pozostanie w strukturach grupy.
SPAR Group to południowoafrykańska firma, która jest operatorem sieci SPAR w kilku krajach świata m.in. RPA, Szwajcarii, Irlandii, Anglii czy w Polsce.