Grupa Żabka ocenia potencjał rynku na około 19 500 sklepów. W perspektywie średnioterminowej operator największej franczyzy w Polsce zamierza otwierać ponad 1000 nowych sklepów rocznie. W samym 2024 r. firma planuje uruchomienie 1100 placówek na polskim rynku.
Sztab specjalistów i narzędzia AI
Na potrzeby zakładanej ekspansji Żabka dysponuje zespołem ok. 130 specjalistów wykorzystujących zaawansowane narzędzia AI w procesie zatwierdzania nowych lokalizacji oraz znaczącą liczbę kolejnych zaakceptowanych lokalizacji.
Tomasz Blicharski, Chief Strategy & Development Officer w Grupie Żabka poinformował, że przez najbliższe pięć lat spółka otworzy w Polsce ok. 4,5 tysięcy sklepów. Firma ma podpisanych już 1000 umów na nowe lokalizacje sklepów. – Będziemy się rozwijać wszędzie – zapewnił i dodał, że nie ma obecnie większych miast, gdzie jest pełne nasycenie sklepami sieci, dotyczy to nawet takich miast jak Poznań, czy Wrocław.
Grupa Żabka dąży do osiągnięcia wysokiego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży porównywalnej w 2024 r. (7,5-9,0 proc.) oraz od średniego do wysokiego jednocyfrowego tempa wzrostu tego wskaźnika w perspektywie średnioterminowej.
Nowe sposoby przyciągania klientów
Motorem tego wzrostu będzie szereg inicjatyw mających na celu zwiększenie częstotliwości wizyt w sklepach sieci oraz wielkości koszyka zakupowego klientów. Inicjatywy te obejmują wdrażanie najnowszych formatów, w tym Żabka Café 2.0 (oferta street food – nowy silnik wzrostu sprzedaży), rozszerzanie oferty wygodnych usług, wprowadzanie innowacji w asortymencie oraz działania mające na celu zachęcania klientów do częstszych wizyt w sklepach i większych zakupów, a także dalszy rozwój i udoskonalanie wiodącej na rynku aplikacji dla klientów Żappka.