Żabka zapowiada, że wyłączy możliwości płatności metodą Żappka Pay w sklepach Żabka od 17 czerwca br. Z kolei na koniec lipca planowane jest wyłączenie Żappka Post oraz gry Żabu.
Żappka Post był usługą, która dawała klientom możliwość śledzenia zamawianych paczek, a także ułatwiała ich odbiór w sklepach sieci. Żabu to natomiast gra mobilna, wdrożona wewnątrz aplikacji sieci na początku 2023 r.
Jedną z najbardziej znaczących zmian będzie jednak zapewne wyłączenie płatności przy pomocy Żappka Pay w sklepach sieci. Usługa była dostępna od czerwca 2020 r. Sieć zapowiadała wówczas, że "nowe rozwiązanie płatnicze sprawi, że zakupy w Żabce staną się jeszcze prostsze, a wizyta w sklepie zostanie skrócona do minimum".
Do korzystania z Żappka Pay konieczne było podpięcie karty płatniczej w aplikacji Żappka. Następnie klienci zabezpieczali kartę numerem PIN, skanem twarzy lub odciskiem palca. Dzięki Żappka Pay jednym skanowaniem aplikacji można było płacić za zakupy, zbierać punkty lojalnościowe oraz korzystać z promocji przygotowanych dla użytkowników Żappki.
Kolejna zmiana polega na tym, że uczestnicy programu lojalnościowego sieci nie będą mogli przeglądać historii żappsów (punktów zdobywanych za lojalność), stracą też możliwość przelewania żappsów innym użytkownikom. Wdrożona wiosną 2022 r. usługa przelewów zostanie wyłączona pod koniec lipca.
O zmianach, jakie planowane są wewnątrz Żappki w czerwcu i lipcu 2024 r., sieć poinformowała użytkowników w poniedziałek. "Sprawna komunikacja z użytkownikami i zachowanie obowiązujących standardów jest dla nas sprawą priorytetową, dlatego informujemy, że dokonaliśmy aktualizacji w regulaminie programu aplikacji mobilnej Żappka" – wskazała sieć, publikując zakres zmian. Nowy regulamin, dostosowany już do wygaszenia części usług, obowiązywać ma od 27 maja.