Julia Yakubenkova, CEO Dodo Pizza Poland zamieściła w serwisie "LinkedIn" prezentację dotyczącą planów rozwoju sieci na terenie Warszawy w 2025 roku. Z opublikowanych materiałów wynika, że marka zamierza otworzyć w mieście cztery nowe lokale. Przypomnijmy, że firma obecnie prowadzi tu trzy restauracje - w Śródmieściu, na Pradze-Południe i na Mokotowie.
Firma jest w trakcie budowy dwóch nowych punktów - na Ochocie oraz na Ursynowie. Kolejne lokale są na etapie projektowania. Ze wstępnych informacji wynika, że miałyby się pojawić na pograniczu Woli i Bemowa oraz na Żoliborzu.
- Skupiamy się na otwieraniu pizzerii w Warszawie. Chcemy pokryć całe miasto strefami dostaw. Będą to małe punkty oferujące dostawę na wynos, a w niektórych przypadkach również obiekty z małą restauracją - tłumaczy w rozmowie z portalem "wiadomoscihandlowe.pl" Julia Yakubenkova.
Julia Yakubenkova: prowadzimy dobre działania marketingowe
CEO Dodo Pizza Poland podkreśla, że rynek pizzy w naszym kraju ma się bardzo dobrze. Yakubenkova zaznacza, że rośnie zarówno liczba klientów, jak i częstotliwość zamówień i średnia kwota paragonu. Dodaje jednocześnie, że niektóre konkurencyjne sieci nie wprowadzają innowacji, stając się tym samym przestarzałymi markami i tracą liczbę swoich zwolenników.
- Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki, uważam, że mamy duży potencjał na rynku pizzy. Pomimo dużej konkurencji, widzę tu dla nas miejsce. Mamy silny produkt i prowadzimy dobre działania marketingowe - tłumaczy CEO Dodo Pizza Poland.
Spory wzrost przychodów. Sieć pokazała wyniki za 2024 rok
Z informacji opublikowanych we wspomnianej prezentacji wynika, że w minionym roku Dodo Pizza Poland zanotowała przychody na łączną kwotę 1,9 miliona euro, a więc około 8 milionów złotych. To wzrost aż o 33 procent względem roku poprzedniego.
Największy wpływ na powyższy wynik miały dostawy na wynos, dokonane za pomocą strony internetowej lub aplikacji. Przychód z tego tego typu formy zamówienia to 668 tysięcy euro, a więc ponad 2,8 mln złotych. Firma przyjęła w ubiegłym roku 146 tysięcy zamówień. Poniżej prezentujemy, jak wyglądała struktura przychodów sieci z podziałem na kategorie produktowe:
- Pizza - 80,7 procent,
- Przystawki - 10,8 procent,
- Napoje - 4,2 procent,
- Sosy - 2,4 procent,
- Desery - 1,5 procent,
- Inne - 0,4 procent.
Najchętniej zamawianą pizzą w lokalach należących do sieci była Pepperoni, z kolei najchętniej zamawianym daniem z oferty poza pizzowej był Dodster - czyli tamtejszy wrap.
Ponad 40 procent nowych klientów
Sieć chwali się, że 40,2 procent zamówień złożonych w ubiegłym roku pochodziło od klientów, którzy postanowili po raz pierwszy skorzystać z usług restauracji działających pod szyldem Dodo Pizza Poland.
Sieć otworzy lokale franczyzowe?
Julia Yakubenkova przekazała, że obecnie w firmie trwa ustalanie strategii na kolejne lata. CEO Dodo Pizza Poland dodała, że marka będzie musiała odpowiedzieć na pytanie, czy chce postawić wyłącznie na lokale własne, czy też chciałaby pozyskać partnerów franczyzowych.
- Będziemy musieli wybrać drogę, którą chcemy podążać. Zobaczymy, czy będziemy rozwijać wyłącznie lokale własne, czy zdecydujemy się na uruchomienie restauracji franczyzowych. Nie możemy wykluczyć też postawienia zarówno na jedne, jak i drugie - mówi Yakubenkova.
O sieci Dodo Pizza
Dodo Pizza to międzynarodowa sieć pizzerii założona w 2011 roku w Syktywkarze w Rosji. Firma założona przez Fiodora Owczinnikowa działa pod parasolem grupy QSR Dodo Brands. Marka posiada ponad 1 000 restauracji w 21 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Azji i Afryce.
Pierwszy lokal w Polsce został otwarty w 2021 roku.
***
Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.