30.10.2024 / 08:25
StoryEditor

Fit Cake to trudna franczyza, rynek zdrowych deserów dopiero się kształtuje. Jak to wygląda z perspektywy franczyzobiorczyni?

Pani Justyna Wójcik, franczyzobiorczyni Fit Cake w Częstochowie

Zdrowe desery, oferowane w kawiarniach sieci franczyzowej Fit Cake, dopiero zdobywają sobie klientów, których trzeba przekonać, że wyroby bez laktozy, cukru i glutenu mogą smakować dobrze. Jak radzi sobie z tym zadaniem franczyzobiorczyni Justyna Wójcik?

Justyna Wójcik przystąpiła do franczyzy Fit Cake trzy lata temu. Wcześniej pracowała w gastronomii, zdawała więc sobie sprawę, że prowadzenie kawiarni o specjalistycznym profilu może stanowić duże wyzwanie.

Z drugiej strony jako absolwentka dietetyki lepiej rozumiała specyfikę branży i była przekonana, że rynek ma potencjał, ponieważ w Polsce nadwaga i otyłość to powszechne problemy, a jednocześnie coraz więcej osób stara się odżywiać zdrowiej.

Budowanie popularności mało znanej kategorii

Zdrowe słodkie desery to w Polsce wciąż dość niszowa kategoria produktowa, niezbyt jeszcze znana wśród konsumentów. Jej popularyzacja wymaga pokonywania wielu stereotypów. Pani Justyna ma śwadomość tego faktu.

- Ludzie myślą, że jeśli coś jest bez laktozy, cukru czy glutenu, to nie może smakować dobrze. Ale my obalamy te mity - przyznaje franczyzobiorczyni.

Kawiarnia Fit Cake prowadzona przez przedsiębiorczynię w Częstochowie specjalizuje się w oferowaniu deserów bez cukru, bezglutenowych, keto i wegańskich. Oferta adresowana jest nie tylko do osób na dietach eliminacyjnych. Coraz więcej klientów chce po prostu jeść zdrowiej czy schudnąć. Dzięki nim potencjał rynku rośnie.

Tend rosnący trend wydaje się przyciągać coraz większą liczbę osób zainteresowanych franczyzą Fit Cake. W pierwszej połowie tego roku twórca konceptu nie-cukierni Rafał Kościuk chwalił się rekordową liczbą otwarć. Jak zapewnia, franczyza przyciąga coraz więcej przedsiębiorców, którzy chcą stać się częścią rozwijającej się sieci i czerpać korzyści ze sprawdzonego modelu biznesowego.

Wsparcie operatora

Przedsiębiorca zapewnia, że ekspansji sprzyja kompleksowe wsparcie udzielane parterom, a także partnerski model współpracy.

– Najważniejsze jest działanie partnerskie, bez opierania relacji na wekslach, karach za rozwiązanie umów czy procentach od obrotu. Takie podejście przynosi korzyści i pozwala utrzymać sieć wolną od wewnętrznych sporów. Nasi franczyzobiorcy pragną być zmianą, którą chcą widzieć w świecie – przekonuje Rafał Kościuk.

21. listopad 2024 08:27