W Polsce otworzy się ósma restauracja, która nakarmi gości kultowymi kanapkami Chicken Sandwich ze świeżym, soczystym kurczakiem marynowanym przez 12 godzin, w chrupiącej panierce, z doskonałymi dodatkami i wyrazistymi przyprawami w luizjańskim stylu. Mowa o lokalu należącym do amerykańskiej sieci Popeyes.
Punkt zostanie otwarty w Centrum Handlowym Riviera w Gdyni. Oficjalną inaugurację zaplanowano na czwartek 14 listopada. Pierwsi klienci będą mieli okazję spróbować tamtejszych dań o godzinie 11:00.
- Po Wrocławiu, Warszawie, Szczecinie i Poznaniu przyszedł czas na kolejny port, do którego dobijamy. Gdynia to wspaniałe miejsce na kulinarnej mapie Polski, daje nam możliwość dotarcia zarówno do mieszkańców Trójmiasta, jak i odwiedzających go turystów. To między innymi o tę lokalizację najczęściej pytali nas fani w mediach społecznościowych. Mamy więc nadzieję, że przez żołądek trafimy do ich serc, że pokochają oni nasz jedzeniowy koncept - mówi Kamila Węcka, Marketing Manager Popeyes w Polsce.
W planach kolejne otwarcia
Przypomnijmy, że w Polsce formatem wywodzącym się z Louisiany zarządza Rex Concepts. To firma z branży QSR, którą w 2022 roku założyli Henry McGovern, Olgierd Danielewicz oraz Peter Kaineder - byli pracownicy AmRest. Celem ich inicjatywy było stworzenie platformy restauracji szybkiej obsługi w Europie opartej na wiodących markach w swojej klasie.
Obecnie, firma bazuje na umowach masterfranczyzy w Polsce, Czechach oraz Rumunii, dla dwóch globalnych brandów: wspomnianego Popeyes oraz Burger Kinga. Władze spółki zapowiedziały niedawno mocne przyspieszenie rozwoju obu sieci na rodzimym rynku.
- W ramach wszystkich trzech rynków do końca 2031 r. planujemy osiągnąć liczbę 700 restauracji Burger King i Popeyes. Jeśli chodzi o Polskę, to plany rozwoju można podzielić na dwa okresy. Ten rok zamkniemy jedenastoma nowymi restauracjami. Mowa o czterech lokalach Burger King i siedmiu lokalach Popeyes. W przyszłym roku w planie mamy otworzyć 30 nowych restauracji obydwu marek z przewagą liczebną po stronie Popeyes - przekazał w rozmowie z portalem "wiadomoscihandlowe.pl" Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts.
Docelowo Popeyes ma być modelem opartym na franczyzie
Przy okazji otwarcia pierwszego lokalu sieci Popeyes w Polsce, które miało miejsce we 7 lipca 2023 roku we Wrocławiu, Jerzy Tymofiejew informował, że w pierwszej fazie rozwoju trwającej około dwa lata, firma zamierza skupić się na otwieraniu restauracji własnych. Zapowiedział jednocześnie, że docelowo - wzorem innych krajów, model będzie opierany na franczyzie.
- Nasz model rozwoju będzie oparty zarówno na restauracjach własnych, jak i franczyzowych. Balans pomiędzy nimi będzie różny i będzie zależał od tego, z jakimi partnerami będziemy pracować. Budowa modelu franczyzowego jest jeszcze przed nami. Musimy zbudować solidne zaplecze wraz z dedykowanymi systemami i narzędziami, które będzie podstawą do stworzenia konkurencyjnego modelu franczyzowego. Dajemy sobie czas do 2025 roku i liczymy na to, że wtedy będziemy gotowi na wprowadzenie pierwszych franczyzobiorców - zapowiedzieli w lipcu 2023 roku przedstawiciele Rex Concepts.