28.11.2024 / 11:20
StoryEditor

Popeyes zapowiada serię nowych otwarć w 2025 roku. Wiadomo, co z rozwojem modelu franczyzowego

Lokal Popeyes w GdyniMateriały prasowe

Popeyes - pochodząca z amerykańskiej Luizjany sieć restauracji typu fast food, stawia coraz pewniejsze kroki na krajowym rynku. Marka posiada już w Polsce 8 lokali, a wkrótce dołączą do nich dwa kolejne: w Szczecinie oraz w podwarszawskich Jankach. Firma zapowiedziała także serię otwarć w 2025 roku. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy, Popeyes nie nawiąże jednak współpracy z franczyzobiorcami.

Założona w 1972 roku w Nowym Orleanie sieć restauracji Popeyes, cieszy się coraz większą popularnością w naszym kraju. Obecnie miłośnicy dań z kurczaka przygotowywanych wedle tradycyjnej, luizjańskiej receptury, mogą cieszyć się ich smakiem w ośmiu miejscach w Polsce. Najnowszy z lokali został otwarty 14 listopada w Centrum Handlowym Riviera w Gdyni. 

Otwarcie w Trójmieście nie było ostatnim wydarzeniem w Polsce, jakie na ten rok zaplanowała amerykańska marka. Już wkrótce do wspomnianych punktów dołączą dwa kolejne: w Szczecinie i w Jankach. Co ciekawe, lokal usytuowany w stolicy województwa zachodniopomorskiego, zostanie umiejscowiony w wolnostojącym budynku i jako pierwszy w kraju będzie posiadać usługę drive-thru.

W planach seria nowych otwarć

Przypomnijmy, że w Polsce formatem wywodzącym się z Louisiany zarządza Rex Concepts. To firma z branży QSR, którą w 2022 roku założyli Henry McGovern, Olgierd Danielewicz oraz Peter Kaineder - byli pracownicy AmRest. Celem ich inicjatywy było stworzenie platformy restauracji szybkiej obsługi w Europie opartej na wiodących markach w swojej klasie.

Obecnie, firma bazuje na umowach masterfranczyzy w Polsce, Czechach oraz Rumunii, dla dwóch globalnych brandów: wspomnianego Popeyes oraz Burger Kinga. Władze spółki zapowiedziały niedawno mocne przyspieszenie rozwoju obu sieci na rodzimym rynku.

- W ramach wszystkich trzech rynków do końca 2031 r. planujemy osiągnąć liczbę 700 restauracji Burger King i Popeyes. Jeśli chodzi o Polskę, to plany rozwoju można podzielić na dwa okresy. Ten rok zamkniemy jedenastoma nowymi restauracjami. Mowa o czterech lokalach Burger King i siedmiu lokalach Popeyes. W przyszłym roku w planie mamy otworzyć 30 nowych restauracji obydwu marek z przewagą liczebną po stronie Popeyes - przekazał w rozmowie z portalem "wiadomoscihandlowe.pl" Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts.

Popeyes nie otworzy franczyzowych lokali w przyszłym roku

Przy okazji otwarcia pierwszego lokalu sieci Popeyes w Polsce, które miało miejsce we 7 lipca 2023 roku we Wrocławiu, Jerzy Tymofiejew informował, że w pierwszej fazie rozwoju trwającej około dwa lata, firma zamierza skupić się na otwieraniu restauracji własnych. Zapowiedział jednocześnie, że docelowo - wzorem innych krajów, model będzie opierany na franczyzie.

- Nasz model rozwoju będzie oparty zarówno na restauracjach własnych, jak i franczyzowych. Balans pomiędzy nimi będzie różny i będzie zależał od tego, z jakimi partnerami będziemy pracować. Budowa modelu franczyzowego jest jeszcze przed nami. Musimy zbudować solidne zaplecze wraz z dedykowanymi systemami i narzędziami, które będzie podstawą do stworzenia konkurencyjnego modelu franczyzowego. Dajemy sobie czas do 2025 roku i liczymy na to, że wtedy będziemy gotowi na wprowadzenie pierwszych franczyzobiorców - zapowiedzieli w lipcu 2023 roku przedstawiciele Rex Concepts.

Okazało się, że planów otwarcia pierwszych lokali franczyzowych w 2025 roku nie da się zrealizować. Potwierdziła to w rozmowie z naszym portalem rzeczniczka prasowa Popeyes w Polsce, Patrycja Narożna.

- Jeśli chodzi o liczbę otwarć restauracji Popeyes w Polsce to w 2025 roku planujemy otworzyć ich więcej niż w mijającym. Docelowo w perspektywie najbliższych kilkunastu miesięcy, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to skala otwarć będzie z pewnością wyrażona wynikiem dwucyfrowym. Chcemy być jak najbliżej naszych klientów i docierać do nich jak najszybciej w całej Polsce. Dlatego w 2025 r. planujemy pozytywnie ich zaskoczyć, rozszerzając naszą działalność na kolejne miasta. Wierzymy, że zdobędziemy serca miłośników dań z kurczaka w nowych regionach kraju. Jeśli chodzi o franczyzę na ten moment nie mamy określonego terminu uruchomienia jej dla marki Popeyes. Koncentrujemy się na tym, by rozwijać wyjściową liczbę restauracji tak, by stały się one jak najbardziej wzorcowymi benchmarkami dla naszych przyszłych partnerów biznesowych, ale także by umacniać pozytywny vibe marki, doskonałą jakość naszych dań w świadomości klientów. Ten proces z pewnością zajmie nam co najmniej jeszcze jeden rok - przekazała Patrycja Narożna.

26. grudzień 2024 11:10