07.06.2024 / 12:16
StoryEditor

Prezes Sfinksa: Żabka nie jest zagrożeniem dla gastronomii. Bardziej szansą

Sylwester Cacek - prezes Sfinks PolskaTomasz Kolmasiak
Czy rozrastająca się oferta gastronomiczna sieci sklepów Żabka może stanowić zagrożenie dla typowej branży restauracyjnej? Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska widzi tutaj raczej szansę.

To jeszcze sklep czy już fast food?

Żabka idzie coraz mocniej w gastronomię. To już nie tylko hot dogi, ale także zapiekanki, hamburgery, kawałki kurczaka czy frytki przyrządzane za pomocą pieców, w które wyposażana jest coraz większa ilość placówek. Jak informuje sieć, merrychef to piec konwekcyjno-mikrofalowy, stanowiący połączenie tradycyjnego piekarnika z mikrofalą. Mikrofale pozwalają na podgrzanie zamrożonych produktów w ciągu paru minut, natomiast piekarnik zapewnia ich chrupkość. Ta szybkość przyrządzenia dania, niewielka ich cena w połączeniu z licznymi promocjami dostępnymi w żabkowej aplikacja, sprawia, że oferta fast foodowa stała się dostępna na wyciągnięcie ręki. Sprzyja temu z pewnością liczba Żabek, których jest już ponad 10 tysięcy. Umiejscowione są nie tylko w dużych miastach, ale też w niewielkich miejscowościach czy w miejscowościach. Żabka Polska nie kryje się z tym, że w tym roku zamierza rzucić rękawicę najpopularniejszym sieciom fast food. Czy powody do obaw powinien mieć także Sfinks Polska, który ma w swoim portfolio markę "The Burgers by Sphinx"?

image

Warszawska restauracja sieci Sphinx

FOTO: Tomasz Kolmasiak

- My dzisiaj w dostawach dań gotowych współpracujemy z firmą Jush, która nie jest może bezpośrednio własnością Żabki, ale poprzez udziałowca związana jest z tą siecią - podkreśla prezes Sylwester Cacek. Firma jest dostawcą dla Jush! dań do przyrządzenia w domu, pracy - typu shoarma w różnych wariantach.

Czy Żabka jest konkurencją?

- Ja się cieszę, że Żabka idzie w gastronomię i nie obawiam się konkurencji z jej strony, bo jesteśmy w dwóch różnych segmentach - dodaje prezes w wypowiedzi dla portalu franczyzawhandlu.pl. Jego zdaniem może to wpłynąć pozytywnie na przyzwyczajenia zakupowe - w Polsce wciąż około 40 procent społeczeństwa nie korzysta z ofert restauracji i fast foodów. Popularyzacja jedzenia na mieście przez Żabkę może pozytywnie przełożyć na całą branżę gastro. Konsumenci korzystający z tańszych dań przygotowanych na szybko, mogą chcieć spróbować skosztować posiłek w restauracji

Potrzeby konsumenta

Bo jak podkreśla prezes Cacek, w celu zaspokojenia innych potrzeb konsumenci przychodzą do jego restauracji Sphinx, a jeszcze innych do lokal fast foodowych. - Nie nastawiamy się na podanie dania w 5-10 minut - zaznacza. Jak zauważył - często lokale Sphinxa znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie np: McDonald‘sa. I oba nie narzekają na brak klientów.

21. listopad 2024 11:12