07.04.2025 / 11:03
StoryEditor

Rafał Kościuk, Fit Cake: nasza oferta franczyzowa jest dostosowana do aktualnych trendów rynkowych

Rafał Kościuk, właściciel marki Fit CakeMateriały prasowe

Fit Cake - sieć nie-cukierni oferująca zdrowe alternatywy dla tradycyjnych słodyczy, podsumowała działania w I kwartale 2025 roku. Marka poszerzyła się o blisko 10 nowych lokali w kraju, a także mocno postawiła na zagraniczną ekspansję - Podpisaliśmy umowę na otwarcie pierwszego punktu w Kanadzie i rozpoczęliśmy rozmowy dotyczące wejścia na rynek egipski. W najbliższych miesiącach planujemy kolejne 5 lokalizacji - zapowiedział Rafał Kościuk, właściciel firmy.

Franczyzowa sieć nie-cukierni Fit Cake jest blisko przekroczenia magicznej bariery stu lokali w Polsce. W lutym marka otworzyła trzy nowe punkty. Obiekty zostały usytuowane w Raciborzu, Skierniewicach i Redzie. W marcu do sieci dołączyła zaś placówka w Piastowie.

Równolegle z otwieraniem nowych obiektów, firma prowadziła intensywne przygotowania kolejnych franczyzobiorców. Odbyły się one m.in. w Pile, Łodzi, Ząbkach, Szczecinie Północ, Jaworznie i Poznaniu.

- Pierwszy kwartał 2025 roku był dla nas wyjątkowo intensywny i pełen sukcesów. Odnotowaliśmy rekordową liczbę nowych franczyzobiorców, co zaowocowało otwarciem blisko 10 nowych lokali - przekazał Rafał Kościuk, właściciel Fit Cake.

Zagraniczna ekspansja

- Podpisaliśmy umowę na otwarcie pierwszego punktu Fit Cake w Kanadzie i rozpoczęliśmy rozmowy dotyczące wejścia na rynek egipski. W najbliższych miesiącach planujemy kolejne 5 lokalizacji - dodał przedstawiciel marki.

Firma umacnia również swoją pozycję w Europie - koncept Fit Cake To Go, oferujący mobilne punkty sprzedaży, spotkał się z dużym zainteresowaniem w Austrii, gdzie trwają negocjacje z potencjalnymi franczyzobiorcami.

- Ten model biznesowy okazał się strzałem w dziesiątkę dzięki swojej efektywności kosztowej oraz elastyczności - franczyzobiorcy zamiast tradycyjnych lokali inwestują w kontenery, które można finansować poprzez leasing, co znacznie obniża koszty najmu i przyspiesza uruchomienie działalności - czytamy w komunikacie sieci.

Sukcesy sprzedażowe

Marka odnotowała rekordowe wyniki sprzedażowe podczas tegorocznego "tłustego czwartku". Produkty Fit Cake zyskały uznanie testerów gastronomicznych oraz kulinarnych influencerów, co zaowocowało m.in. zaproszeniem do udziału w programie Canal+, prezentującym proces produkcji bezcukrowych deserów.

- To potwierdza, że jesteśmy na czele światowych trendów gastronomicznych. Nasza obecność w Dubaju, sukces keto-wegańskich pączków oraz zainteresowanie nowymi smakami inspirowanymi kuchnią Bliskiego Wschodu tylko umacniają naszą pozycję lidera w branży zdrowych słodkości - przekazał Kościuk.

Oferta dla franczyzobiorców dostosowana do trendów rynkowych

Fit Cake informuje w komunikacie, że franczyzobiorcy sieci cenią sobie pełne wsparcie operacyjne i marketingowe, jak również elastyczność w wyborze formatu działalności - od tradycyjnych lokali po mobilne punkty Fit Cake To Go.

- Nasza oferta franczyzowa jest dostosowana do aktualnych trendów rynkowych. Kandydaci doceniają transparentność współpracy, szerokie wsparcie oraz możliwość uczestniczenia w rozwoju marki, która wyznacza kierunki w segmencie zdrowych deserów - podkreślił właściciel marki.

Plany na najbliższe miesiące

Na kolejne miesiące 2025 roku Fit Cake planuje dalszą ekspansję zagraniczną oraz rozwój fundacji Fit Cake Bezcukrowi, promującej zdrowe nawyki żywieniowe i wspierającej inicjatywy prozdrowotne. Marka dąży również do współpracy z innymi organizacjami, które w swoim DNA mają zdrowie i odpowiedzialność społeczną.

- Rewolucja, którą rozpoczęliśmy blisko 10 lat temu, przynosi realne efekty – zmniejszamy ilość cukru w obiegu gastronomicznym, wspieramy zdrowy styl życia i aktywnie działamy na rzecz środowiska. W 2025 roku naszym celem jest dalszy rozwój na rynkach zagranicznych oraz zwiększenie wpływu na poprawę jakości żywienia na całym świecie - podsumował Rafał Kościuk.

07. kwiecień 2025 11:03