20.12.2024 / 14:28
StoryEditor

Rekordowe obroty KOKU Sushi. Sieć otworzyła w tym roku pięć lokali i zaprezentowała nowy koncept franczyzowy

Sushi podawane w sieci KOKUMateriały prasowe

KOKU Sushi - największa sieć restauracji z kuchnią japońską w Polsce może pochwalić się dobrymi wynikami w mijającym roku. Marka zanotowała rekordowe obroty, otworzyła pięć nowych lokali oraz rozwinęła nowy koncept franczyzowy basic. Firma zapowiada, że przyszły rok będzie równie owocny.

Sieć KOKU Sushi podsumowała działania w 2024 roku. Firma przekazała, że był on dla niej rekordowy pod względem obrotów. Te wyniosły bowiem ponad 82 miliony złotych.

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy marce udało się otworzyć 5 lokali. Zostały one usytuowane w:

  • Nysie,
  • Wrocławiu,
  • Gdańsku,
  • Białymstoku,
  • Bielsku Podlaskim.

Tym samym sieć przekroczyła barierę 50 restauracji w Polsce. Obecnie ich łączna liczba to 51.

- To satysfakcjonujący wynik, biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku oraz gotowość przedsiębiorców do inwestycji w branżę gastronomiczną. Fakt, że od lat stabilnie rośniemy, potwierdza naszą pozycję oraz efektywność proponowanego przez KOKU Sushi modelu biznesowego - przekonuje Mariusz Olechno, jeden z właścicieli sieci.

Nowy koncept franczyzowy

Rekordowe obroty oraz nowa otwarcia to nie wszystko, czym może pochwalić się KOKU Sushi. Sieć postawiła w tym roku na zupełnie nowy koncept franczyzowy basic. Zakłada on znacznie niższe koszty, zarówno inwestycyjne, jak i operacyjne, co ma przełożyć się na większe zainteresowanie ofertą wśród osób wahających się. Mniejszy lokal z minimalistycznym, nowoczesnym wystrojem, to nie tylko niższy próg wejścia dla nowych franczyzobiorców, ale także szansa na rozwój działalności dla obecnych partnerów sieci.

– Obecnie nasi franczyzobiorcy mają do wyboru aż cztery koncepty, skrojone do różnych potrzeb: od wynosowego pointa, przez ekonomiczny basic, po restaurację standard i premium. To elastyczne podejście sprawia, że KOKU Sushi odnajduje się zarówno w dużych, jak i mniejszych miejscowościach - podkreśla Piotr Olechno, współwłaściciel franczyzy.

Zaangażowani charytatywnie

KOKU Sushi mocno zaangażowało się także w działalność pozagastronomiczną. Sieć została sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk dla Rynku Franczyzy i w ramach propagowania sprawdzonej, wiarygodnej wiedzy, we współpracy z siecią the White Bear Coffee uruchomiła podcast "Franczyzowe Rozmowy".

Sieć zrealizowała także kilka ciekawych akcji charytatywnych: Misję Kolonię, w ramach której dzieci z domu dziecka pojechały na obóz sportowy, sadzenie drzewek z okazji Dnia Ziemi czy kolejną edycję zbiórki pod hasłem "KOKU Sushi karmie psie serca".

- Zaangażowanie w życie lokalnych społeczności oraz praca na rzecz branży franczyzowej w Polsce to kierunki rozwoju, które jako firma odpowiedzialna społecznie, chcemy mocno rozwijać w 2025 roku - podsumowuje Piotr Olechno. 

21. grudzień 2024 17:03