- Jesteśmy w trakcie bardzo intensywnych przygotowań do uruchomienia nowych restauracji. Wiele projektów toczy się równolegle. Zależy nam, by jak najwięcej lokali ruszyło przed albo na początku sezonu letniego. Już na przełomie maja i czerwca będziemy mogli zaprosić gości do kolejnych pięciu restauracji. Trzy z nich będą działały w centrach handlowych, zaś pozostałe to tzw. restauracje miejskie. Co ważne, kontynuujemy powroty do dawnych lokalizacji. Tak jest w przypadku poznańskiej Galerii Pestka, do której wraca restauracja SPHINX - zapowiada Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
Plany na 2024 rok
Rok 2024 jest pierwszym rokiem realizacji nowej strategii Sfinks Polska, w której spółka przedstawiła m.in. plany zwiększenia liczby restauracji. W tym roku sieć powiększyła się już o trzy lokale. Nowe otwarcia będą w dużej mierze opierały się o flagową markę - SPHINX. Oprócz lokalu w Galerii Pestka, szyldy tej sieci wkrótce pojawią się w Rzeszowie przy Al. Majora Wacława Kopisto 8a oraz w Jarocinie przy ul. Mickiewicza. Równolegle gastronomiczna spółka rozwija swoją inną sieć – The Burgers. Te lokale otworzą się za kilka tygodni w gorzowskiej Galerii Askana oraz w Centrum Handlowym Auchan w Komornikach pod Poznaniem.
- Wszystkie te restauracje będą prowadzone przez franczyzobiorców. Część z nich to osoby, które już prowadzą lokale pod naszymi markami i uruchamiają z nami swój następny lokal. Są także osoby, które nawiązują współpracę jako nowi partnerzy franczyzowi, tak jest na przykład w Rzeszowie. Odnotowujemy również wiele zgłoszeń od restauratorów działających dotąd niezależnie, którzy chcą dołączyć do naszej sieci i przekształcić swoje restauracje. Cieszy nas to, bo jesteśmy otwarci na taką współpracę, a nasze doświadczenia pokazują, że przekłada się to na wzrost sprzedaży w tych lokalach - komentuje Amir El Malla, wiceprezes Sfinks Polska.
Grupa Sfinks Polska
Zarządza ona 106 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70 restauracji SPHINX (segment casual dining), siecią 30 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów), 3 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i Lepione&Pieczone by Chłopskie Jadło oraz 3 lokalami The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne w dowozie m.in. SPHINX, The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.