17.12.2024 / 13:13
StoryEditor

Żabka coraz mocniej stawia na gastronomię. Specjalne piece trafią wkrótce do wszystkich sklepów franczyzowej sieci

Żabka rozbudowuje ofertę gastronomiczną w sklepachMateriały prasowe

Żabka już dawno przestała być siecią, które oferuje swoim klientom wyłącznie klasyczne zakupy. Punkty handlowe pod zielonym szyldem zapewniają im bowiem całą gamę dodatkowych usług. Wśród nich należy wymienić przede wszystkim gastronomię, którą firma prężnie rozwija od 2022 roku. To właśnie wtedy rozpoczął się proces wyposażania sklepów w piece konwekcyjno-mikrofalowe, pozwalające na serwowanie ciepłego asortymentu na dużą skalę. Jak dowiedział się portal "wiadomoscihandlowe.pl", do połowy przyszłego roku tego typu urządzenia będą znajdowały się we wszystkich Żabkach w Polsce.

Latem 2022 roku piece konwekcyjno-mikrofalowe funkcjonowały (w formie testu) w około 500 Żabkach. Proces instalacji urządzeń w punktach handlowych należących do sieci mocno przyspieszył w kwietniu bieżącego roku. Wówczas nowoczesny gastronomiczny asortyment znajdował się już w 5 tys. placówkach.

Aktualnie liczba pieców w sklepach działających pod zielonym szyldem to 7 tysięcy. Oznacza to, że sprzętu brakuje w ok. 4 tys. sklepów. Jak dowiedział się portal "wiadomoscihandlowe.pl", sytuacja ta wkrótce ulegnie zmianie.

Kiedy piece trafią do wszystkich sklepów sieci Żabka?

Wysoki rangą przedstawiciel sieci przekazał nieoficjalnie portalowi "wiadomoscihandlowe.pl", że planem jest wdrożenie pieców Merrychef do wszystkich Żabek do czerwca 2025 roku. Sieć handlowa oficjalnie potwierdza jedynie, że zakończenie inwestycji w urządzenia ma nastąpić w przyszłym roku - bez wskazania konkretnego miesiąca.

- Piece konwekcyjno-mikrofalowe, umożliwiające serwowanie szerokiej gamy chrupiących przekąsek z oferty Prosto z Pieca, dostępne są już w ponad 7 tys. sklepów Żabka. W kolejnych będą pojawiać się sukcesywnie - w przyszłym roku takimi piecami będą dysponować już wszystkie nasze placówki - przekazało biuro prasowe Żabki w odpowiedzi na pytania portalu "wiadomoscihandlowe.pl".

Gastronomia nieodłącznym elementem strategii Żabki

O rozwoju oferty gastronomicznej opowiedział niedawno w wywiadzie dla portalu "wiadomoscihandlowe.pl" Adam Manikowski, wiceprezes i dyrektor zarządzający Żabka Polska.

To, co nas wyróżnia, to umiejętność prowadzenia ekspansji w taki sposób, aby z jednej strony nadążyć za rozwojem rynku, a z drugiej cały czas rozszerzać ofertę, np. o strefę gastronomiczną. Potrafiliśmy poprzez dobrą współpracę z dostawcami wykorzystać wyposażenie bazujące na specjalnym piecu oraz stworzyć produkty, które z tego pieca smakują tak samo, jak posiłki robione w tradycyjnej kuchni" - powiedział Manikowski.

Przedsiębiorca podkreślił, że oferta gastronomiczna to "ważny filar strategii" sieci.

23. styczeń 2025 15:39