Dziennikarze "wiadomoscihandlowych.pl" zapytali wiceprezesa Grupy Żabka Polska o to, kiedy sieć doczeka się w kraju konkurenta z prawdziwego zdarzenia. Adam Manikowski podkreślił, że choć rzeczywiście rynek został w ostatnim czasie zdominowany przez reprezentowaną przez niego markę, to ma świadomość tego, że funkcjonuje ona na nim sama.
- Sieć zależności jest oczywista. Klient nie ma nieograniczonych zasobów, musi dokonywać wyborów. My wygrywamy wygodą, szybkością zakupów i tym, że chcemy być czymś więcej niż tylko sklepem. Taka jest nasza aspiracja i udowadniamy to krok po kroku - mówił Manikowski.
Adam Manikowski: Żabka nie spoczywa na laurach
Wiceprezes sieci zaznaczył, że choć na rodzimym rynku convenience Żabka "gra faktycznie sama ze sobą", to nie spoczywa na laurach.
- Obserwujemy rynki międzynarodowe, szukamy tam inspiracji. Gdy rozwijamy ofertę street foodu, patrzymy na czołowych graczy w tym obszarze. Gdy zastanawiamy się nad kategorią napojową, która u nas jest bardzo duża, to analizujemy, co się dzieje w firmach, które mocno rozwinęły się w tej kategorii. Różnica jest taka, że my – nie mając jednego konkretnego konkurenta convenience - patrzymy na innych graczy, ale w kategoriach, w których są mocni. Gdy omawiamy strategię dla danej kategorii, to naszą uwagę skupiamy na liderze danego segmentu. To nam pozwala poprawiać ofertę i sprzedaż każdej z kategorii, a w konsekwencji wyniki całej firmy - wyjaśnił Adam Manikowski.
Wkrótce otwarcie 11 000. sklepu sieci
Przypomnijmy, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jeszcze w tym roku franczyzowa sieć Żabka otworzy swój 11 000. sklep. Wydarzenie zostało zaplanowane na 19 grudnia, na godzinę 12:00. Jubileuszowy lokal będzie się mieścił przy ulicy Moliera 8 w Warszawie.
W uroczystej inauguracji weźmie udział cytowany wiceprezes sieci Adam Manikowski.