Jak ujawnia Dariusz Garula, CEO spółki Vollmart, w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl, nazwa sieci zarejestrowana jest w całej Unii Europejskiej i nawiązuje do niemieckiego słowa „voll”, które znaczy „pełny, kompletny”. Ten koncept "twardego dyskontu" – którego istotą jest minimalizacja kosztów operacyjnych i oferowanie najniższych możliwych cen produktów – początkowo skierowany był do klienta niemieckojęzycznego, który już znał i doceniał polskie produkty.
Dwa priorytety Vollmartu
Obecnie detalista ma dwa priorytety, na których zamierza się skoncentrować, to optymalizacja asortymentu i dynamiczna ekspansja – rozwijanie sieci poprzez nowe otwarcia i bieżącą weryfikację już istniejących sklepów.
Dotychczas Vollmart rozwijał się wyłącznie w modelu sklepów własnych, jak jednak przyznaje Dariusz Garula, zarząd zastanawia się nad wejściem we franczyzę, choć decyzja jak dotąd nie została podjęta.
– Zanim ewentualnie wykonamy taki krok, chcemy być pewni, że format sklepu jest już w 100 proc. dopracowany, a nasz cały know-how rzetelnie spisany. Musielibyśmy być gotowi do podzielenia się odpowiedzialnością za sklepy z potencjalnymi, przyszłymi franczyzobiorcami. Innymi słowy, wejście we franczyzę to musi być przemyślana decyzja, poprzedzona wyborem adekwatnego modelu, z którego korzyści czerpać będą obie strony – wyjaśnia menedżer.
Odpowiedzialne podejście do franczyzy
Jego zdaniem, dziś firma jest dopiero na początku przygotowań do ewentualnego rozwijania sieci także w modelu franczyzowym, ponieważ zamierza do tego tematu podejść odpowiedzialnie, uwzględniając zarówno interes własny, jak i cele biznesowe ewentualnych partnerów.
– Jestem przekonany, że franczyza dobrze uzupełniałaby nasz model biznesowy. Ułatwiłaby rozwój sieci, zmniejszając koszty związane z otwieraniem i działalnością sklepów. Na pewno dołożylibyśmy wszelkich starań, aby nie ucierpiały wypracowane przez nas wysokie standardy obsługi klienta, czy oferty produktowej. Jednak na dyskusje o rozwijaniu franczyzy jest nieco za wcześnie, bowiem decyzji o wejściu w ten model jeszcze nie podjęliśmy – zastrzega CEO Vollmart.