15.01.2025 / 10:37
StoryEditor

Chorten coraz bliżej przekroczenia bariery 3 tys. placówek partnerskich. Najnowszą z nich otwarto w Białymstoku. Sklep zajął miejsce PSS

Sklep sieci Chorten przy ulicy Prusa 1 w BiałymstokuMateriały prasowe

Przy ul. Prusa 1 w Białymstoku uruchomiono nowy sklep pod szyldem Grupy Chorten. Obiekt powstał w miejscu dawnego punktu PSS Białystok, o którego zachowanie walczyło kilkaset osób. Placówka przestała funkcjonować pod koniec ubiegłego roku. Teraz jej operatorem została firma Market Premium - partner podlaskiej sieci.

Po odświeżeniu, przebrandowaniu i ponownym zatowarowaniu, od 14 stycznia na osiedlu Nowe w Białymstoku znów działa sklep spożywczy, o którego zachowanie walczyło kilkaset osób. Wcześniej przy ul. Prusa 1 działał punkt PSS Białystok. Teraz zmienił się operator placówki i szyld. To firma Market Premium, partner Grupy Chorten, który prowadzi już blisko 20 placówek handlowych na Podlasiu.

Zmodernizowany obiekt został wydzierżawiony od PSS Społem Białystok. Tym samym, Grupa Chorten jest coraz bliżej przekroczenia bariery 3 tysięcy sklepów w naszym kraju.

Intensywny rozwój

Sklep ma pełną ofertę ogólnospożywczą, mięso i wędliny w ladzie tradycyjnej, nabiał, mrożonki i lody, owce i warzywa, pieczywo z lokalnych piekarni, w tym właśnie PSS Białystok. Nie brakuje napojów, piw i alkoholi. Na nowe otwarcie dla pierwszych klientów przygotowano specjalne upominki.

- Cieszy nas, że mamy partnera biznesowego, jakim jest Market Premium, który tak intensywnie rozwija się w handlu detalicznym inwestując w kolejne placówki otwierane pod naszym logo i naszym koncepcie handlowym. Tylko w ubiegłym roku były to cztery kolejne lokalizacje, a sklep w Białymstoku na popularnym osiedlu domów jednorodzinnych, gdzie mieszkańcy tak o niego walczyli, na pewno znajdzie duże zainteresowanie klientów - mówi Sylwia Władyko, wiceprezes Grupy Chorten.

W stolicy Podlasia, skąd wywodzi się Grupa Chorten, jest blisko 100 współpracujących placówek polskich właścicieli.

Chorten chce wspierać detalistów

Jak poinformowała nas rzeczniczka prasowa Grupy Chorten Monika Kosz-Koszewska, firma pracuje w tej chwili nad wieloma narzędziami skutecznego wsparcia właścicieli sklepów.

- Chcemy, by ich biznes był rentowny i przynosił satysfakcjonujące korzyści. Wiemy, że rynek jest konkurencyjny, jednak jesteśmy przekonani, że sklepy z polskim kapitałem nadal mają duży potencjał. Wyzwaniem jest dalsza konsolidacja sklepów niezrzeszonych, które mogą więcej zyskać w grupie na efekcie synergii, a samodzielnie są zagrożone - mówi przedstawicielka spółki.

Monika Kosz-Koszewska dodaje, że spółka pomaga w procesie remodelingów i unowocześniania punktów handlowych, wdraża także rozwiązania informatyczne oraz narzędzia, które sprawiają, że sklepy mogą być łatwiej zarządzane.

- Jesteśmy w stanie wspierać detalistów na każdym etapie działalności w handlu. W naszej grupie działają zarówno sklepy typu market, mniejsze osiedlowe punkty, jak i punkty specjalistyczne - alkoholowe i mięsne. Jeśli w naszym uznaniu sklep ma potencjał, na który składają się m. in. dobra lokalizacja, odpowiedni standard, chęć realizacji naszej polityki handlowej i dobra opinia kupiecka, zapraszamy do współpracy - tłumaczy rzeczniczka prasowa.

Przedstawicielka spółki podkreśla, że Grupa Chorten prowadzi model partnerskiej współpracy optymalny dla właścicieli sklepów, którzy chcą pozostawać niezależni, a otrzymywać wsparcie handlowo-doradcze.

- Nie jesteśmy typem twardej franczyzy. W naszej umowie nie ma zapisów o zakazie konkurencji, okresie karencji czy kar umownych. Partnerzy mają miesięczny okres wypowiedzenia, niczym więc nie ryzykują. Współpraca opiera się na wsparciu detalistów.

***

Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.

15. styczeń 2025 15:00