Podczas debaty "Obudzić konsumentów! Retail poprawia modele biznesowe i szuka nowych źródeł przychodów" na Retail Trends 2024, Dariusz Stolarczyk akcentował, że siłą Eurocashu są drobni przedsiębiorcy, którzy prowadzą sklepy w różnych miejscowościach.
Małe sklepy są częcią społeczności lokalnej
– Stanowią oni część lokalnych społeczności, którym od lat pomagają na różne sposoby, tak aby mogły się one rozwijać. Właściciele sklepów wielokrotnie wspierali lokalne społeczności w przypadku różnych zagrożeń. Klienci biznesowi oczekują od Eurocashu mądrego wsparcia, jeżeli chodzi o ofertę zakupową, negocjacje z naszymi dostawcami i dobrych systemów franczyzowych – podkreślał członek zarządu Grupy Eurocash.
– Chcą też wsparcia w obszarze lokalności, w myśleniu o tym, czego potrzebują klienci z lokalnych społeczności. Chodzi o to, żeby nie musieli oni jeździć gdzieś daleko, a mogli kupić wszystko, czego potrzebują u siebie, na miejscu – dodał.
Polacy chcą oferty lokalnej
Dariusz Stolarczyk zwrócił także uwagę, że na polskim rynku, w porównaniu do dojrzałych rynków europejskich, wciąż zdecydowanie za mało rozwinięty jest kanał supermarketów. – Poza siecią Delikatesy Centrum, i kilkoma innymi, nie ma zbyt wielu rozwiniętych sieci supermarketów. Tymczasem konsument szuka takiej oferty – komentował.
– Polscy chcą oferty lokalnej. Lubią sklepy, w których jest dobra obsługa. Szukają spersonalizowanego serwisu, bogatego wyboru produktów świeżych, ale przede wszystkim cen, które są fair. Takich, które są konkurencyjne, również wobec cen ze sklepów dyskontowych – dodał.