06.08.2024 / 13:21
StoryEditor

Delikatesy Centrum zmniejszają w roku obrotowym 2023 stratę netto. Wyjście na plus to cel na najbliższe lata

Na zdj. sklep sieci Delikatesy Centrum w Warszawie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)wiadomoscihandlowe.pl

Spółka Delikatesy Centrum opublikowała sprawozdanie finansowe za rok obrotowy 2023. Sieć osiągnęła minimalny wzrost przychodów ze sprzedaży. Jednocześnie udało się zmniejszyć stratę ze sprzedaży brutto oraz stratę na działalności operacyjnej EBIT.

W 2023 r. Delikatesy Centrum osiągnęły przychody ze sprzedaży na poziomie 2,22 mld zł, co przy sprzedaży za rok 2022 w wysokości 2,21 mld zł oznacza wzrost o ok. 0,3 proc.

Jednocześnie nieznacznie spadły koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów. W 2023 r. wyniosły one 2,33 mld zł, podczas gdy rok wcześniej było to 2,37 mld zł.

Spółka wygenerowała w 2023 r. wynik na sprzedaży brutto na poziomie -113 mln zł. W porównaniu z 2022 r. poniesiona strata jest niższa o 42 mln zł. Wynik na działalności operacyjnej EBIT wyniósł -112 mln zł. Strata na tym poziomie działalności jest niższa od wartości z roku 2022 o 29 mln zł.

Dalsza poprawa konkurencyjności

Jak czytamy w sprawozdaniu zarządu spółki, będzie ona kontynuować proces zmian i poprawy konkurencyjności.

"Wiele z wdrażanych inicjatyw strategicznych ma horyzont średnio- i długoterminowy co nadal będzie pociągać za sobą rozbieżność czasową pomiędzy kosztami poniesionymi na ich wdrożenie, a ich pozytywnym wpływem na wyniki finansowe. W związku z powyższym 2023r. zamknął się również ujemnym wynikiem finansowym na działalności operacyjnej, aczkolwiek celem na najbliższe lata jest osiągnięcie break even" – podaje zarząd.

"Kluczowym czynnikiem umożliwiającym przeprowadzenie zmian jest merytoryczne oraz kapitałowe wsparcie właściciela, który przez cały okres zmian utrzymuje płynność finansową spółki, co pozwala inwestować w poprawę wizualizacji sklepów, ich modernizację oraz umożliwia prowadzenie niezakłóconych operacji bieżących i koncentrację na podnoszeniu konkurencyjności oraz poziomu obsługi klientów" – podsumowuje zarząd.

Wzrosy sprzedaży w pierwszym kwartale 2024 r.

Przypomnijmy, że w pierwszym kwartale tego roku na supermarkety własne i prowadzone przez spółki joint venture przypadło prawie 1,1 mld zł sprzedaży, a w analogicznym okresie 2023 r. było to 1,02 mld zł – rok wcześniej niespełna 955 mln zł. W całym ubiegłym roku ten segment sprzedał towary za ponad 4,52 mld zł, a rok wcześniej za 4,36 mld zł.

Sklepy franczyzowe sieci Delikatesy Centrum wygenerowały w pierwszym kwartale 2024 r. 650 mln zł sprzedaży, rok wcześniej było to 640 mln zł, a w 2022 r. sprzedaż wyniosła 583 mln zł. Ubiegłoroczna sprzedaż części franczyzowej Delikatesów Centrum w wysokości 2,78 mld zł była wyższa niż rok wcześniej, gdy wyniosła 2,72 mld zł.

15. wrzesień 2024 17:59