W 2023 r. Delikatesy Centrum osiągnęły przychody ze sprzedaży na poziomie 2,22 mld zł, co przy sprzedaży za rok 2022 w wysokości 2,21 mld zł oznacza wzrost o ok. 0,3 proc.
Jednocześnie nieznacznie spadły koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów. W 2023 r. wyniosły one 2,33 mld zł, podczas gdy rok wcześniej było to 2,37 mld zł.
Spółka wygenerowała w 2023 r. wynik na sprzedaży brutto na poziomie -113 mln zł. W porównaniu z 2022 r. poniesiona strata jest niższa o 42 mln zł. Wynik na działalności operacyjnej EBIT wyniósł -112 mln zł. Strata na tym poziomie działalności jest niższa od wartości z roku 2022 o 29 mln zł.
Dalsza poprawa konkurencyjności
Jak czytamy w sprawozdaniu zarządu spółki, będzie ona kontynuować proces zmian i poprawy konkurencyjności.
"Wiele z wdrażanych inicjatyw strategicznych ma horyzont średnio- i długoterminowy co nadal będzie pociągać za sobą rozbieżność czasową pomiędzy kosztami poniesionymi na ich wdrożenie, a ich pozytywnym wpływem na wyniki finansowe. W związku z powyższym 2023r. zamknął się również ujemnym wynikiem finansowym na działalności operacyjnej, aczkolwiek celem na najbliższe lata jest osiągnięcie break even" – podaje zarząd.
"Kluczowym czynnikiem umożliwiającym przeprowadzenie zmian jest merytoryczne oraz kapitałowe wsparcie właściciela, który przez cały okres zmian utrzymuje płynność finansową spółki, co pozwala inwestować w poprawę wizualizacji sklepów, ich modernizację oraz umożliwia prowadzenie niezakłóconych operacji bieżących i koncentrację na podnoszeniu konkurencyjności oraz poziomu obsługi klientów" – podsumowuje zarząd.
Wzrosy sprzedaży w pierwszym kwartale 2024 r.
Przypomnijmy, że w pierwszym kwartale tego roku na supermarkety własne i prowadzone przez spółki joint venture przypadło prawie 1,1 mld zł sprzedaży, a w analogicznym okresie 2023 r. było to 1,02 mld zł – rok wcześniej niespełna 955 mln zł. W całym ubiegłym roku ten segment sprzedał towary za ponad 4,52 mld zł, a rok wcześniej za 4,36 mld zł.
Sklepy franczyzowe sieci Delikatesy Centrum wygenerowały w pierwszym kwartale 2024 r. 650 mln zł sprzedaży, rok wcześniej było to 640 mln zł, a w 2022 r. sprzedaż wyniosła 583 mln zł. Ubiegłoroczna sprzedaż części franczyzowej Delikatesów Centrum w wysokości 2,78 mld zł była wyższa niż rok wcześniej, gdy wyniosła 2,72 mld zł.