Odpowiedź "dbamy o dobrą obsługę klienta" wybrało 53 proc. badanych – to wzrost o 5 p.proc. W stosunku do marca 2023 r. "Oferujemy produkty wysokiej jakości" wskazało 48 proc. – to wzrost aż o 8 p.proc. Co ciekawe, "mamy długie godziny otwarcia" wskazało 36 proc. i jest to spadek o -6 p.proc. "Sklep jest otwarty w niedziele niehandlowe" wskazało tylko 20 proc. badanych, czyli aż o -7 p.proc. mniej niż przed rokiem
Badanie GfK niezbicie potwierdza tezę, że przynależność do sieci franczyzowej przynosi przedsiębiorcom z branży handlowej wymierne korzyści. Dostrzega je przytłaczająca większość respondentów – aż 98 proc. Najwięcej wskazało na bardziej atrakcyjną ofertą produktową – 32 proc. – oraz na korzyści związane z rozpoznawalnością szyldu danej franczyzy, który przyciąga klientów 31 proc. Warto zaznaczyć, że tę korzyść obecnie dostrzega aż o -8 p.proc. mniej respondentów niż przed rokiem.
Inne wymieniane przez badanych korzyści z funkcjonowania we franczyzie to otrzymywanie wyposażenia sklepu oraz materiałów reklamowych i promocyjnych, korzystniejsze warunki dostaw i terminy płatności czy niższe koszty ponoszone w związku z zaopatrzeniem.
Relatywnie niewielu przedsiębiorców wskazało możliwość uczestniczenia w atrakcyjnym programie lojalnościowym – 13 proc. – oraz możliwość skorzystania ze szkoleń organizowanych przez operatora franczyzy czy doradztwa jego specjalistów – 12 proc.
Czego detaliści zrzeszeni w systemach franczyzowych oczekują od operatorów? Zdecydowanie najważniejszą kwestią są niższe ceny – taką odpowiedź wybrało 62 proc. respondentów GfK. 36 proc. wskazało na lepsze dopasowanie asortymentu, a 33 proc. życzyłoby sobie wsparcia w odświeżeniu wyglądu lokalu sklepowego.
Warto odnotować, że ponad jedna trzecia franczyzobiorców ma oczekiwania związane ze wsparciem w zakresie budowania lojalności konsumentów. Oczekują usprawnienia aplikacji lojalnościowej lub zbudowania, względnie poprawy i usprawnienia programu lojalnościowego.