27.05.2024 / 14:29
StoryEditor

Franczyzobiorcy Intermarche zyskają potężne narzędzie wspierające ich biznesy. Sieć zamierza zawiązać sojusz zakupowy z Auchan Polska

Auchan Polska i Intermarché zawiązują sojusz zakupowy (fot. KK)
Sieci handlowe Auchan Polska i Intermarché ogłosiły współpracę partnerską, której celem jest utworzenie na polskim rynku długoterminowego sojuszu zakupowego. Wyrazem zawartego porozumienia jest podpisany list intencyjny, w którym obie sieci uzgodniły zamiar powołania wspólnych struktur zakupowych na najbliższych 10 lat. Są dwa wnioski do UOKiK o zgodę na koncentrację.

Franczyzobiorcy sieci Intermarche mogą zacierać ręce z zadowolenia. Sojusz zakupowy z Auchan Polska znacząco wzmocni pozycję negocjacyjną obu sieci w relacjach z dostawcami, co przełoży się na bardziej atrakcyjne ceny zakupu, a tym samym możliwość oferowania lepszych cen polskim konsumentom.

Jak czytamy w komunikacie, Intermarché i Auchan Polska zamierzają stać się równoprawnymi właścicielami nowopowstałych podmiotów prawnych, które jako centralne jednostki zakupowe reprezentować będą obie sieci w rozmowach z kontrahentami.

Wspólne negocjacje cen towarów handlowych

W pierwszym ze złożonych do UOKiK wniosków zakres współpracy zakłada prowadzenie wspólnych negocjacji warunków zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych i międzynarodowych z wybranymi dostawcami dostarczającymi te artykuły bezpośrednio do każdej z sieci. Drugi wniosek odnosi się do towarów lub usług, które Auchan oraz Intermarché nabywać będą na potrzeby prowadzenia własnej działalności.

– Przymierze zakupowe, które zamierzamy zawrzeć chcielibyśmy rozwijać w perspektywie długoterminowej i liczymy na to, że w sposób pozytywny wpłynie na rynek handlu spożywczego w Polsce. Jesteśmy przekonani, że zyskają na tym przede wszystkim klienci. Łącząc potencjał obu sieci stworzymy naszym dostawcom szansę do wspólnego i trwałego rozwoju – powiedział Maciej Ćwikliński, prezes Intermarché w Polsce.

– Podejmujemy tę współpracę w przekonaniu, że pozwoli nam z jeszcze większą skutecznością dbać o siłę nabywczą polskiego konsumenta, co wraz z dostępnością wyjątkowo szerokiego asortymentu na stałe wpisane jest w strategię naszej sieci. Liczymy także, że przyniesie nowe możliwości rozwoju biznesu dla naszych dostawców, z perspektywą dalszego rozwoju długoterminowych partnerstw – powiedział Alexandre Saussard, prezes Auchan Polska.

W przypadku uzyskania zgody Prezesa UOKiK na koncentrację dojdzie do zawarcia wiążącej umowy pomiędzy sieciami. Może to nastąpić do końca trzeciego kwartału tego roku, o czym przedstawiciele obu stron poinformują rynek w stosownym czasie.

21. listopad 2024 14:22