Od stycznia do marca włącznie obroty supermarketów spożywczych Intermarche wyniosły blisko 1,6 mld złotych wraz ze stacjami paliw, co oznacza wzrost o 8,1-proc. wzrost like-for-like w ujęciu rok do roku.
Supermarkety DIY Bricomarche dzięki intensywnej ekspansji wypracowały w tym samym okresie wzrost przychodów o 15 proc. rok do roku, do kwoty ponad 800 mln złotych. Tym samym sieć potwierdza plan rozwoju w 2024 i swoje długoterminowe ambicje na polskim rynku DIY.
Cel: 11 mld przychodów w 2024 r.
W całym 2024 roku Grupa Muszkieterów ma ambicję przekroczenia pułapu 11 mld zł łącznych obrotów.
– W przypadku sieci Bricomarché dążymy do tego, aby stać się trzecim graczem branży DIY w Polsce. Planujemy uruchamiać co roku minimum 25 nowych supermarketów, co powinno, w połączeniu z ciągłą i silną dynamiką wzrostu LFL, bardzo mocno przybliżyć nas do realizacji tego celu – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
– Jeżeli chodzi o Intermarché, po restrukturyzacji sieci i dalszej konsolidacji modelu biznesowego, wracamy do rozwoju i mamy ambicję stać się ulubionym supermarketem Polaków oraz liderem tego segmentu. W tym roku uruchomiliśmy pierwsze 3 placówki pod tym znakiem. Niezmiennie patrzymy z optymizmem na polski rynek retail, zamierzając aktywnie uczestniczyć w jego dalszym rozwoju, ale również konsolidacji – dodaje.
Grupa Muszkieterów, zrzeszająca blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché, zanotowała w 2023 r. obroty w wysokości 10,3 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.