25.01.2024 / 11:40
StoryEditor

Jak Rabat Detal współpracuje z franczyzobiorcami? Sieć handlowa podsumowuje 2023 rok

Pod koniec 2023 roku Rabat Detal liczył 2937 placówek handlowych.Wiadomości Handlowe
Zacieśnianie współpracy z franczyzobiorcami, nowe narzędzia i strategie, które pozwolą na szybszą ekspansję w najbliższych miesiącach to cele, jakie stawia sobie Rabat Detal na najbliższy czas. Polska sieć handlowa zapowiada również otwarcie 3-tysięcznego sklepu.

Polska sieć handlowa wchodząca w skład Grupy Kapitałowej Specjał zalicza ubiegły rok do bardzo udanych. Jak podkreśla Tomasz Wilkoń, I Wiceprezes Zarządu Rabat Detal, sieci udało się nie tylko utrzymać dynamiczne tempo wzrostu, ale też wypracować pewne rozwiązania.

- Żeby zrozumieć, jak wielką pracę poczyniliśmy w Rabat Detal, trzeba spojrzeć nieco dalej, aniżeli tylko na ostatnich 12 miesięcy. Jeszcze w roku 2018 nasza sieć liczyła 1300 sklepów. Rok 2023 zakończyliśmy z liczbą 2937 placówek handlowych. Zaledwie na przestrzeni 5 lat, udało nam się więc tę liczbę podwoić, a nasze sklepy można już znaleźć w niemal całej Polsce. – mówi Tomasz Wilkoń.

W samym 2023 roku Rabat Detal powiększył się o 389 sklepów franczyzowych, co oznacza, że firma otwierała ponad 1 nowy sklep dziennie.

- Sytuacja na rynku handlu detalicznego jest trudna. Inflacja, wzrost płac, rosnące ceny mediów, a w szczególności ceny energii, wszystko to powoduje, że prowadzenie sklepu wymaga przemyślanych działań, aby zachować rentowność. Badania pokazują, że w minionym roku z polskiego rynku zniknęło ponad 10 tys. sklepów. Dlaczego więc liczba sklepów Rabat Detal dalej rośnie? Odpowiedź jest prosta – bo mamy specjalistów, którzy wiedzą, co należy robić, aby mimo różnych trudności, proponować naszym franczyzobiorcom najlepsze, sprawdzone rozwiązania – dodaje Wilkoń.

Rabat Detal powołał Rady Franczyzowe

W minionym roku w Rabat Detal powołane zostały Rady Franczyzowe, na łamach których przedstawiciele firmy omawiają bieżące problemy oraz plany rozwoju z przedstawicielami właścicieli sklepów. Koordynatorzy sieci, mający codzienny, bezpośredni kontakt z pracownikami sklepów franczyzowych, zostali wyposażeni w nowoczesne rozwiązania SFA, znacznie usprawniające ich pracę. Ponadto, sieć zainicjowała szereg działań marketingowych, począwszy od odświeżenia obrandowania placówek handlowych, poprzez uatrakcyjnienie materiałów promocyjnych, a na nowych propozycjach działań w social mediach kończąc.

- Na przełomie października oraz listopada ubiegłego roku zainicjowaliśmy intensywne, pro konsumenckie działania marketingowe za pośrednictwem Facebooka. Co istotne, wszystkie aktywności sponsorowane nakierowane są na użytkowników mieszkających w bezpośredniej okolicy sklepów Rabat Detal. Efekt przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Ilość osób obserwujących nasz fanpejdż zwiększyła się o przeszło 50 proc., a każda nasza informacja o obowiązującej promocji, dzięki przemyślanej strategii promowania, dociera do min. 100-150 tysięcy naszych Klientów. Co istotne, nie ograniczamy się tylko do naszych centralnych działań. Wraz ze startem każdej kolejnej gazetki promocyjnej, nasi franczyzobiorcy otrzymują bezpłatnie komplet materiałów, które mogą wykorzystać na swoich fanpejdżach, do czego ich zachęcamy. Jesteśmy w stałym kontakcie, podpowiadamy jak budować społeczność wokół swoich sklepów, edukujemy w zakresie reklam – dodaje Rafał Batorowicz, Dyrektor ds. Marketingu i Innowacji Cyfrowych.

23. listopad 2024 09:17