08.01.2024 / 13:15
StoryEditor

Jak radzić sobie z rosnącymi kosztami prowadzenia sklepu? Podpowiadamy jak to zrobić

Odido oferuje franczyzobiorcom korzystne hurtowe ceny zakupu produktów, a także stałą ofertę promocyjną.Shutterstock
Franczyzobiorcy stoją przed licznymi wyzwaniami. Inflacja i wzrost płacy minimalnej to jedne z trudności z jakimi muszą się zmierzyć. Jak zatem umiejętnie zarządzać sklepem, aby przynosił zyski? Bierzemy pod lupę jedną z dużych sieci handlowych, która ma plan jak wspierać swoich franczyzobiorców w pracy nad kosztami i efektywnym biznesem.

W obliczu trudnych wyzwań właściciele sklepów podejmują strategiczne decyzje związane z personelem, płacami, optymalizacją efektywności.

- Odido daje pełną decyzyjność i suwerenność w każdym obszarze prowadzenia biznesu. Dostarczamy franczyzobiorcom gotowe rozwiązania informatyczne w postaci POS, które ograniczają potrzeby kadrowe i wspierają w efektywnej organizacji pracy operacyjnej sklepu - mówi Łukasz Terelak, starszy kierownik ds. handlu detalicznego Odido.

Sieć deklaruje, że pracuje ze swoimi franczyzobiorcami nad kosztami każdego dnia. Zapewnia swoim franczyzobiorcom możliwie najniższe koszty zakupu i wspiera na każdym etapie współpracy.

- Partycypujemy w kosztach standaryzacji sklepu. Dajemy możliwość z korzystania z wynegocjowanych cen na zakup sprawdzonego wyposażenie sklepu oraz profesjonalne doradztwo i wsparcie naszego Zespołu ds. Otwarć. Idealnym przykładem jest tutaj dobór oświetlenia sklepu, wyposażenia w urządzenia chłodnicze - które są bardzo istotne pod kątem optymalizacji rosnących kosztów zużycia prądu – tłumaczy Terelak.

Sieć oferuje również korzystne hurtowe ceny zakupu produktów, a także stałą ofertę promocyjną. To znów wpływa na możliwość oferowania korzystnych cen dla klientów sklepu oraz zwiększenia sprzedaży i wygenerowania satysfakcjonującej marży. Partnerzy sieci mogą skorzystać z narzędzi zakupowych i rozwiązań informatycznych w postaci aplikacji MShop oraz Odido POS. Służą one do kompleksowego zarządzania magazynami, sprzedażą i analizą danych sprzedażowych.

Wpływają one wydatnie na zmniejszenie kosztów pracy poprzez optymalizację czasu pracy związaną z funkcjonowaniem sklepu, zwiększają dostępność oferty oraz ograniczają potencjalne straty produktów, poprzez dostosowanie stanów magazynowych do bieżącego poziomu sprzedaży – kontynuuje Terelak.

Odido przygotowuje też Podręcznik Operacyjny dla franczyzobiorców. Podręcznik obejmuje między innymi kluczowe aspekty efektywnego zarządzania sklepem, strategii sprzedażowej oraz skutecznego kontrolowania i minimalizowania kosztów funkcjonowania sklepu.

Ponadto przedstawiciele sieci handlowej zachęcają franczyzobiorców do wymiany doświadczeń poprzez Radę Franczyzy. Właściciele sklepów mogą się dzielić najlepszymi praktykami i korzystać z wiedzy innych przedsiębiorców w ramach sieci franczyzowej.

03. grudzień 2024 17:50