Ostatni czas dla handlu w tym dla polskiej sieci handlowej Hitpol nie był najłatwiejszy. Trudne czasy inflacji, w tym wzrost płacy minimalnej, wzrost kosztów energii to jedne z wyzwań z jakimi zmagał się przedsiębiorca.
Jako sieć staramy się dbać o zwiększenie sprzedaży, ale przede wszystkim zyskowności sklepu. Dlatego też zmieniliśmy system informatyczny, który daje nam możliwość dokładnych analiz, a tym samym podejmowanie działań mających na celu zwiększenie marży i rentowności sklepów - mówi portalowi franczyzawhandlu.pl Justyna Krężołek, właścicielka sieci sklepów Hitpol.
Hitpol wzmacnia relacje z franczyzobiorcami i poszukuje nowych
Hitpol posiada franczyzobiorców, którzy współpracują z siecią od wielu lat i powoli osiągają wiek emerytalny. Z tego powodu sieć aktywnie poszukuje nowych franczyzobiorców, którzy mogą przejąć te placówki.
Wiele sklepów jest też w fazie budowy. W związku z tym mam nadzieję, że w przyszłym roku będziemy mogli pochwalić się większą liczbą otwartych sklepów niż w tym roku. – Justyna Krężołek
Polska sieć jest za standaryzacją formatu sklepów, jednocześnie adaptuje sklepy które już istnieją, nie tylko te, które są w fazie budowy. W skład sieci Hitpol wchodzą sklepy o powierzchni sprzedaży 300 m2 do 500 m2. Najmniejsze sklepy posiadają 100 m2 sali sprzedaży.
Jeśli chodzi o relacje z dostawcami, Hitpol chce ujednolicenia warunków handlowych dla mniejszych sieci oraz tych wielkoformatowych z obawy przed ewentualnymi dysproporcjami między dużymi a małymi formatami sieci.
Jeżeli te warunki będą podobne i będziemy mogli uzyskać podobne ceny sprzedażowe, w tym także ceny promocyjne, to uważam, że wszyscy uczestnicy rynku będą w stanie przyciągnąć swoich konsumentów. Dzisiejszy konsument wybiera lepszą ofertę - niższe ceny. W tej konkurencji wygrają sieci dobrze zarządzane i nastawione na odczytywanie potrzeb konsumenta – komentuje Justyna Krężołek, Hitpol.
Sklepy Hitpol planują też wprowadzić aplikację mobilną dla konsumentów powiązaną z ich programem lojalnościowym.