06.12.2023 / 15:15
StoryEditor

Justyna Krężołek, Hitpol: Jesteśmy na dobrej drodze aby skutecznie konkurować o swój rynek

Justyna Krężołek, sieć sklepów Hitpolmat.prasowe
Pomimo trudnych czasów polska sieć sklepów Hitpol zapowiada, że chce się szybciej rozwijać poprzez sieć franczyzową. Planuje też wprowadzić aplikację mobilną dla swoich konsumentów.

Ostatni czas dla handlu w tym dla polskiej sieci handlowej Hitpol nie był najłatwiejszy. Trudne czasy inflacji, w tym wzrost płacy minimalnej, wzrost kosztów energii to jedne z wyzwań z jakimi zmagał się przedsiębiorca.

Jako sieć staramy się dbać o zwiększenie sprzedaży, ale przede wszystkim zyskowności sklepu. Dlatego też zmieniliśmy system informatyczny, który daje nam możliwość dokładnych analiz, a tym samym podejmowanie działań mających na celu zwiększenie marży i rentowności sklepów - mówi portalowi franczyzawhandlu.pl Justyna Krężołek, właścicielka sieci sklepów Hitpol.

Hitpol wzmacnia relacje z franczyzobiorcami i poszukuje nowych

Hitpol posiada franczyzobiorców, którzy współpracują z siecią od wielu lat i powoli osiągają wiek emerytalny. Z tego powodu sieć aktywnie poszukuje nowych franczyzobiorców, którzy mogą przejąć te placówki.

Wiele sklepów jest też w fazie budowy. W związku z tym mam nadzieję, że w przyszłym roku będziemy mogli pochwalić się większą liczbą otwartych sklepów niż w tym roku. – Justyna Krężołek

Polska sieć  jest za standaryzacją formatu sklepów, jednocześnie adaptuje sklepy które już istnieją, nie tylko te, które są w fazie budowy. W skład sieci Hitpol wchodzą sklepy o powierzchni sprzedaży 300 m2 do 500 m2. Najmniejsze sklepy posiadają 100 m2 sali sprzedaży.

Jeśli chodzi o relacje z dostawcami, Hitpol chce ujednolicenia warunków handlowych dla mniejszych sieci oraz tych wielkoformatowych z obawy przed ewentualnymi dysproporcjami między dużymi a małymi formatami sieci.

Jeżeli te warunki będą podobne i będziemy mogli uzyskać podobne ceny sprzedażowe, w tym także ceny promocyjne, to uważam, że wszyscy uczestnicy rynku będą w stanie przyciągnąć swoich konsumentów. Dzisiejszy konsument wybiera lepszą ofertę - niższe ceny. W tej konkurencji wygrają sieci dobrze zarządzane i nastawione na odczytywanie potrzeb konsumenta – komentuje Justyna Krężołek, Hitpol.

Sklepy Hitpol planują też wprowadzić aplikację mobilną dla konsumentów powiązaną z ich programem lojalnościowym.

 

 

 

08. wrzesień 2024 05:58