Produkty marki własnej sieci hurtowni Makro Polska są dedykowane zarówno przedstawicielom gastronomii jak i właścicieli sklepów. Jak zapewnia sieć, są dokładnie badane i testowane, a dostawcy są poddawani regularnym kontrolom.
Luksusowe gatunki ryb świeżych i wołowina argentyńska
Wśród asortymentu Makro zwraca uwagę na nowość sygnowaną marką Metro Premium w kategorii ryb świeżych: labraks i doradę. Pochodzą one ze zrównoważonych hodowli, a ich klasa premium została potwierdzona przez dział jakości. Hodowla dorady i labraksu odbywa się w Chorwacji w ściśle kontrolowanych warunkach. Pasza nie zawiera antybiotyków ani GMO.
Według zapewnień sieci, w celu zapewnienia najwyższej jakości i świeżości ryb, ich transport trwa do 48 godzin od połowu. Ich delikatne mięso i łagodny smak sprawiają, że mają szerokie zastosowanie w kuchni. Mogą być zarówno pieczone, grillowane, jak i gotowane na parze. Labraks współgra z wieloma dodatkami, takimi jak warzywa, mieszanki ziół czy cytrusy, z kolei dorada świetnie komponuje się z cytryną i czosnkiem. Może być również stosowana w sushi jako zamiennik łososia.
Kolejnym produktem, który wzbogacił ofertę, jest argentyńska wołowina. Jak czytamy, posiada ona certyfikat Metro QA Audited/certified farms and plants. Mięso to pochodzi od bydła z wolnego wybiegu, karmionego wyłącznie trawą. Poszczególne części przygotowywane są zgodnie z zasadą zero waste, tak aby szef kuchni mógł sprawnie przyrządzić dania. Są starannie przycięte i pozbawione zbędnego tłuszczu.
Według widniejących na stronie sieci danych z lipca 2022 r. w naszym kraju działa 29 hal hurtowych Makro Cash&Carry.
Przypomnijmy, że Makro Polska należy do Grupy Metro. Na dzień 30 września 2023 r. sieć należąca do tej firmy liczyła 6255 placówek – w tej liczbie mieszczą się zarówno sklepy, jak i hale hurtowe takie jak Makro Cash&Carry i Metro. Sprzedaż internetową – w ramach Metro Markets – grupa prowadziła w sześciu krajach: Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Portugalii, Holandii i Francja.
Metro AG zakończyło rok obrotowy 2022/2023 sprzedażą na poziomie 30,6 mld euro i to pomimo utraty jej części z powodu cyberataku w pierwszym kwartale wspomnianego roku.