08.11.2023 / 00:00
StoryEditor

Makro Polska mocno stawia na markę własną. Jedną z propozycji asortyment z górnej półki Metro Premium

Hala Makro Cash & Carry (Shutterstock)Shutterstock
Sieć hurtowni Makro Polska poszerza ofertę żywności marki własnej. Wśród najnowszych propozycji znajdują się produkty premium, takie labraks, zwany także okoniem morskim, dorada czy wołowina argentyńska. To produkty kosztujące zwykle po kilkaset złotych za kilogram.

Produkty marki własnej sieci hurtowni Makro Polska są dedykowane zarówno przedstawicielom gastronomii jak i właścicieli sklepów. Jak zapewnia sieć, są dokładnie badane i testowane, a dostawcy są poddawani regularnym kontrolom.

Luksusowe gatunki ryb świeżych i wołowina argentyńska

Wśród asortymentu Makro zwraca uwagę na nowość sygnowaną marką Metro Premium w kategorii ryb świeżych: labraks i doradę. Pochodzą one ze zrównoważonych hodowli, a ich klasa premium została potwierdzona przez dział jakości. Hodowla dorady i labraksu odbywa się w Chorwacji w ściśle kontrolowanych warunkach. Pasza nie zawiera antybiotyków ani GMO.

Według zapewnień sieci, w celu zapewnienia najwyższej jakości i świeżości ryb, ich transport trwa do 48 godzin od połowu. Ich delikatne mięso i łagodny smak sprawiają, że mają szerokie zastosowanie w kuchni. Mogą być zarówno pieczone, grillowane, jak i gotowane na parze. Labraks współgra z wieloma dodatkami, takimi jak warzywa, mieszanki ziół czy cytrusy, z kolei dorada świetnie komponuje się z cytryną i czosnkiem. Może być również stosowana w sushi jako zamiennik łososia.

Kolejnym produktem, który wzbogacił ofertę, jest argentyńska wołowina. Jak czytamy, posiada ona certyfikat Metro QA Audited/certified farms and plants. Mięso to pochodzi od bydła z wolnego wybiegu, karmionego wyłącznie trawą. Poszczególne części przygotowywane są zgodnie z zasadą zero waste, tak aby szef kuchni mógł sprawnie przyrządzić dania. Są starannie przycięte i pozbawione zbędnego tłuszczu.

Według widniejących na stronie sieci danych z lipca 2022 r. w naszym kraju działa 29 hal hurtowych Makro Cash&Carry.

Przypomnijmy, że Makro Polska należy do Grupy Metro. Na dzień 30 września 2023 r. sieć należąca do tej firmy liczyła 6255 placówek – w tej liczbie mieszczą się zarówno sklepy, jak i hale hurtowe takie jak Makro Cash&Carry i Metro. Sprzedaż internetową – w ramach Metro Markets – grupa prowadziła w sześciu krajach: Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Portugalii, Holandii i Francja.

Metro AG zakończyło rok obrotowy 2022/2023 sprzedażą na poziomie 30,6 mld euro i to pomimo utraty jej części z powodu cyberataku w pierwszym kwartale wspomnianego roku.

21. listopad 2024 22:25