W minionym roku sieć MarketVita umocniła swoją pozycję na terenie południowo-wschodniej Polski. W ostatnim kwartale 2024 r. firma otworzyła 18 nowych placówek, zwiększając łączną liczbę punktów handlowych w naszym kraju do 146. Z początkiem 2025 roku do marki dołączyło kolejnych 2 detalistów. Aktualna liczba obiektów działających pod szyldem sieci wynosi więc 148.
Rozwój działalności na Śląsku
Punkty sieci, którą stworzył Leszek Bać, skoncentrowane są głównie na Podkarpaciu. Firma ma również sklepy w Małopolsce. Kontynuując dynamiczny rozwój, marka zaczęła stawiać coraz pewniejsze kroki na terenie Śląska. Przyczyniło się do tego otwarcie nowego oddziału hurtowni Orzełek w Katowicach.
Orzełek, główny dostawca produktów do sieci MarketVita, do tej pory miał jedynie oddział w Rzeszowie. Od początku 2024 r. rozwija także lokalizacje w stolicy Śląska. Jej otwarcie umożliwiło szybsze i bardziej efektywne zaopatrzenie sklepów w tej części Polski.
- Śląsk to region o ogromnym potencjale, zarówno pod względem liczby klientów, jak i współpracy z lokalnymi detalistami. Chcemy oferować również partnerom w tym województwie franczyzę opartą na polskim kapitale, która odpowiada na lokalne potrzeby - podkreśla Marzena Wilk, Dyrektor Rozwoju MarketVita.
Szyld MarketVita pojawił się nad wejściami do sklepów m.in. w Chorzowie, Rudzie Śląskiej czy Bytomiu.
Prace nad marką własną
2024 rok przyniósł również ważny krok w asortymencie dostępnym dla sklepów zrzeszonych
w sieci. MarketVita wprowadziła bowiem do swojej oferty produkty marek własnych w kluczowych kategoriach. Obecnie ma już 302 SKU.
- Produkty marek własnych to odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy oczekują jakości w przystępnych cenach, szczególnie w obliczu skutków inflacji w ostatnich latach. To dopiero początek - planujemy dalsze rozszerzanie tej oferty - zapowiada Anna Maksymiuk, Dyrektor Handlowy MarketVita.
Jak informuje sieć, jej plany na 2025 rok obejmują dalszą ekspansję w południowo-wschodniej Polsce oraz rozwój oferty marek własnych.
MarketVita to polska franczyzowa sieć sklepów spożywczych. Oferuje trzy formaty placówek: MarketVita, MarketVita Express i MiniVita. W ramach partnerskiego podejścia do współpracy oferuje detalistom "atrakcyjne warunki handlowe", działania marketingowe, wsparcie merytoryczne i umowy okołobiznesowe.