28.01.2025 / 08:55
StoryEditor

MarketVita liczy już blisko 150 sklepów. Sieć stawia coraz pewniejsze kroki na polskim rynku franczyzowym

Sieć należący do sieci MarketVitaMateriały prasowe

Polska sieć franczyzowych sklepów spożywczych MarketVita, którą stworzył Leszek Bać, coraz mocniej rozwija się na rodzimym rynku. Firma buduje swoją pozycję głównie w południowo-wschodniej części kraju, jednak jej prężną działalność można zauważyć również na Śląsku. Marka liczy obecnie 148 placówek. Wśród głównych celów na 2025 rok jej przedstawiciele wymieniają m.in. dalszą ekspansję oraz poszerzenie oferty o kolejne produkty marek własnych.

W minionym roku sieć MarketVita umocniła swoją pozycję na terenie południowo-wschodniej Polski. W ostatnim kwartale 2024 r. firma otworzyła 18 nowych placówek, zwiększając łączną liczbę punktów handlowych w naszym kraju do 146. Z początkiem 2025 roku do marki dołączyło kolejnych 2 detalistów. Aktualna liczba obiektów działających pod szyldem sieci wynosi więc 148.

Rozwój działalności na Śląsku

Punkty sieci, którą stworzył Leszek Bać, skoncentrowane są głównie na Podkarpaciu. Firma ma również sklepy w Małopolsce. Kontynuując dynamiczny rozwój, marka zaczęła stawiać coraz pewniejsze kroki na terenie Śląska. Przyczyniło się do tego otwarcie nowego oddziału hurtowni Orzełek w Katowicach.

Orzełek, główny dostawca produktów do sieci MarketVita, do tej pory miał jedynie oddział w Rzeszowie. Od początku 2024 r. rozwija także lokalizacje w stolicy Śląska. Jej otwarcie umożliwiło szybsze i bardziej efektywne zaopatrzenie sklepów w tej części Polski.

- Śląsk to region o ogromnym potencjale, zarówno pod względem liczby klientów, jak i współpracy z lokalnymi detalistami. Chcemy oferować również partnerom w tym województwie franczyzę opartą na polskim kapitale, która odpowiada na lokalne potrzeby - podkreśla Marzena Wilk, Dyrektor Rozwoju MarketVita.

Szyld MarketVita pojawił się nad wejściami do sklepów m.in. w Chorzowie, Rudzie Śląskiej czy Bytomiu.

Prace nad marką własną

2024 rok przyniósł również ważny krok w asortymencie dostępnym dla sklepów zrzeszonych

w sieci. MarketVita wprowadziła bowiem do swojej oferty produkty marek własnych w kluczowych kategoriach. Obecnie ma już 302 SKU.

- Produkty marek własnych to odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy oczekują jakości w przystępnych cenach, szczególnie w obliczu skutków inflacji w ostatnich latach. To dopiero początek - planujemy dalsze rozszerzanie tej oferty - zapowiada Anna Maksymiuk, Dyrektor Handlowy MarketVita.

Jak informuje sieć, jej plany na 2025 rok obejmują dalszą ekspansję w południowo-wschodniej Polsce oraz rozwój oferty marek własnych.

MarketVita to polska franczyzowa sieć sklepów spożywczych. Oferuje trzy formaty placówek: MarketVita, MarketVita Express i MiniVita. W ramach partnerskiego podejścia do współpracy oferuje detalistom "atrakcyjne warunki handlowe", działania marketingowe, wsparcie merytoryczne i umowy okołobiznesowe.

30. styczeń 2025 06:09