14.06.2024 / 08:00
StoryEditor

Należąca do Grupy Eurochash ajencyjna sieć marketów alkoholowych Duży Ben rozwija zdolności omnichannel

Sieć marketów alkoholowych Duży Ben w 2023 r. przyczyniła się do wzrostu sprzedaży w segmencie Projektów Grupy Eurocash o 21 proc. Wdrażane są nowe udogodnienia dla klientów, z wykorzystaniem nowych technologii. Działania z obszarów m.in. e-commerce i q-commerce wpisują się w strategię rozwoju, przeobrażając specjalistyczne markety w kierunku omnichannelowej sieci sklepów z elementami convenience.

Opublikowane za rok 2023 wyniki finansowe pokazują, że koncept biznesowy Duży Ben odegrał kluczową rolę w rozwoju strategicznych inicjatyw w segmencie Projektów Grupy Eurocash. Sprzedaż towarów realizowana w tym obszarze wyniosła w ub. roku 924,6 mln zł (w tym 411 mln zł dla sieci Duży Ben) w porównaniu do 761,4 mln zł za rok 2022. Także w 1 kw. 2024 r. w Dużym Benie wzrosła zarówno wartość sprzedaży rok do roku (108,34 mln zł w porównaniu do 81,97 mln za ten sam okres w 2023 r., co daje wzrost o 32 proc.), jak również liczba sklepów (odpowiednio 426 placówek vs. 338). Sieć zanotowała również wzrost sprzedaży na bazie porównywalnej o 10 proc.

Inwestycje w e-commerce przynoszą rezultaty

Dobre wyniki finansowe przekładają się na dalsze inwestycje w rozwój marketów. Po udanym pilotażu zrealizowanym jesienią ubiegłego roku, sieć uruchomiła platformę e-commerce sklep.duzyben.pl, która umożliwia realizację zamówień w formule click&collect. Klienci sieci zyskali możliwość zamówienia produktów online z szybkim odbiorem w wybranym sklepie.

Poszerzony asortyment, dedykowane oferty i konkursy, czy baza wiedzy o alkoholach to dodatkowe korzyści dla osób składających zamówienie na platformie. Duży Ben swoim klientom zaproponował również wygodny model subskrypcyjny w kilku cyklicznych wariantach, a w ostatnim czasie wdrożył nową usługę dostawy pod drzwi.

– Dzięki omnichannelowej strategii, obecności w e-commerce i q-commerce czy narzędziom takim jak lojalnościowa aplikacja mobilna, możemy elastycznie spełnić różnorodne oczekiwania klientów i troszczyć się o ich wygodę. Stałe ulepszanie doświadczeń w sklepie oraz oferowanie im pełnego wachlarza rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb są dla nas priorytetem i realizujemy te cele wielowymiarowo. Dodatkowo, wysoki wskaźnik oceny NPS utwierdza nas w tym, że nasze działania zmierzają we właściwym kierunku – mówi Michał Florkiewicz, dyrektor generalny sieci Duży Ben, Grupa Eurocash.

Wygoda szybkich dostaw

Dostawy do domu z platformy e-commerce to komplementarne działanie uzupełniające obecną ofertę usług Dużego Bena. W 2022 r. sieć marketów nawiązała współpracę z Glovo, popularną platformą oferującą szybkie dostawy, a pod koniec 2023 r. z aplikacją InPost Fresh, w tym roku natomiast rozpoczęto współpracę z platformą pyszne.pl. Zgodnie z analizami, tego typu usługi cieszą się dużą popularnością wśród klientów, a koszyk zakupowy w Glovo jest nawet trzykrotnie większy niż w sklepie stacjonarnym. W systemie quick-commerce funkcjonuje obecnie ponad 300 placówek sieci, a dzięki współpracy z aplikacją właściciela popularnych paczkomatów produkty Dużego Bena dostępne są w całej Polsce.

Dodatkowe korzyści klientom Dużego Bena zapewnia także współpraca z partnerami takimi jak InPost i PointPack, umożliwiająca wysyłkę i nadania paczek bezpośrednio ze wszystkich placówek oraz niemal 300 dedykowanych paczkomatów stanowiących element wyposażenia sklepu. Za pośrednictwem sieci obsłużono już ponad 3 mln przesyłek.

– Chcemy, aby markety Duży Ben prezentowały się w oczach klientów jako nowoczesne sklepy, w których mogą szybko i wygodnie zrealizować wiele potrzeb. Oferujemy nie tylko alkohol, ale również bogatą gamę produktów niealkoholowych, przekąsek, wyrobów tytoniowych czy usług, które ułatwiają codzienne życie – podsumowuje Florkiewicz.

08. wrzesień 2024 03:41