W ubiegłym roku Nasz Sklep powołał do życia Rady Franczyzowe. To w takim gronie regularnie omawiane są najnowsze propozycje sieci, a także bieżące problemy. Firma zapewnia, że przełożyło się to na szybkie wskazanie obszarów współpracy, które wymagają szczególnej uwagi.
– Musimy pamiętać, że odpowiedzialne i rozważne prowadzenie biznesu to nie tylko patrzenie w tabelki, ale także wsłuchiwanie się w głosy naszych partnerów. Myślę, że to właśnie ten aspekt pozwala nam na tak intensywny rozwój, mimo iż mamy niesprzyjające ku temu czasy. W końcu, jak podają statystyki, w 2023 roku w Polsce zamknęło się ponad 3 tys. sklepów, a my cały czas intensywnie rośniemy – mówi Jan Sałata, dyrektor generalny sieci PSH Nasz Sklep.
Franczyza ostatnią deską ratunku dla niezrzeszonych?
Przedstawiciele sieci przekonują, że franczyza jest szansą na przetrwanie dla właścicieli małych sklepów, które pozostają nieusieciowione.
– Żaden mały przedsiębiorca nie jest w stanie w pojedynkę przeciwstawiać się rynkowym gigantom, których stać na ogromne kampanie reklamowe oraz handel na minimalnych marżach przy jednoczesnych świetnych cenach zakupu. Tutaj pojawia się miejsce dla nas, bo przecież jednak te małe sklepy są w Polsce potrzebne. Nasz franczyzobiorca dostaje od nas znany i wysoko oceniany brand, pełne wsparcie techniczne, biznesowe, rachunkowe, marketingowe oraz opiekę koordynatora. Oczywiście zapewniamy również dostęp do bardzo szerokiej gamy asortymentowej w cenach nieosiągalnych dla indywidualnego właściciela małego sklepu – mówi Tomasz Gąsior, dyrektor ds. franczyzy w sieci Nasz Sklep.
– Jedyną odpowiedzią na potrzeby rynku handlu tradycyjnego w Polsce, a zarazem ostatnią deską ratunku, jest franczyza. Presja ze strony dyskontów będzie tylko rosła – uzupełnia.
6000 sklepów w zasięgu ręki
Operator pochwalił się, że dołączyło do niego od początku roku już 256 nowych sklepów. Oznacza to, że pod jego szyldami działa już 5688 placówek handlowych. W całym ubiegłym roku Nasz Sklep urósł o 619 nowych punktów handlowych.
PSH Nasz Sklep rozwija się w pięciu formatach. Sklepy działają pod szyldem: Nasz Sklep, Nasz Sklep Express, Delikatesy Sezam, Delikatesy Premium oraz Delikatesy Premium Market Plus. Poszczególne formaty różnią się od siebie m.in. polityką promocyjną, powierzchnią sklepów i poziomem informatyzacji.