Największą siecią działającą w ramach Grupy jest Nasz Sklep, który na koniec października liczył 5 491 placówek. To wzrost o 9,8 proc. względem zeszłego roku i powrót do tempa wzrostu sprzed kilku lat, bo rok temu (w roku 2022 vs 2021) sieć zwiększyła stan posiadania tylko minimalnie.
Druga pod względem stanu posiadania jest sieć Livio, która na koniec października miała 4 457 placówek, co oznacza wzrost względem zeszłorocznego wyniku o 2,9 proc. To niższe tempo wzrostu niż jeszcze w poprzednich latach, gdy wynosiło ono 10 i 15 proc.
Najmniejszą siecią franczyzową w ramach GK Specjał jest Rabat Detal, który liczy sobie 2 775 sklepów. To wzrost o 2,66 proc., nieco niższy niż w zeszłym roku i niemal trzykrotnie mniejszy niż dwa lata temu.
Warto również pamiętać, że Specjał dysponuje niewielką liczbą sklepów własnych. Na koniec października było ich 60.
Specjał chce nadal inwestować w rozwój sieci franczyzowych. W planach jest rozwój projektów informatycznych, w tym aplikacji sklepowej. Jeszcze w tym roku sieć chce również przebić liczbę 13 tys. sklepów., a w 2026 mieć 16 tys. placówek franczyzowych.
Grupa chce też rozwijać projekt twardej franczyzy Market Plus (w ramach sieci Nasz Sklep) oraz zaciskać współpracę sieci z dystrybucją Specjału oraz REN-u.