17.01.2025 / 13:55
StoryEditor

Nowe sklepy, rozwój marek własnych i prace nad pakietem franczyzowym. Sieć Stokrotka ujawnia plany na 2025 rok

Supermarket należący do sieci StokrotkaMateriały prasowe

Sieć sklepów spożywczych Stokrotka liczy już blisko tysiąc punktów handlowych w naszym kraju. Zdecydowana większość z nich - bo aż 900, to placówki własne. Firma jest jednak otwarta na współpracę z partnerami biznesowymi i każdego roku otwiera kilkanaście lokali franczyzowych. Nie inaczej będzie w ciągu następnych miesięcy. - Zamierzamy kontynuować prace nad pakietem franczyzowym Stokrotki, aby był on dopasowany do aktualnych potrzeb franczyzobiorców i wspierał ich na każdym etapie współpracy - mówi nam Daria Raganowicz, przedstawicielka sieci.

Stokrotka to nowoczesna sieć handlowa z bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie. Po ponad 30 latach istnienia na rodzimym rynku, swoim zasięgiem obejmuje blisko tysiąc sklepów zlokalizowanych na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych w całej Polsce.

Firma swojego czasu otwierała każdego roku około 100 sklepów w formatach dopasowanych do każdego klienta. Obecnie liczba nowych otwarć plasuje się na poziomie kilkudziesięciu placówek rocznie.

Stokrotka rozwija sklepy franczyzowe

Marka prowadzi także placówki handlowe we współpracy z franczyzobiorcami. Aktualnie jest ich na rynku 81. Z zapowiedzi sieci wynika, że w 2025 roku liczba ta zbliży się do trzycyfrowej bariery. Stokrotka zamiera bowiem otworzyć 15 obiektów ze swoimi partnerami.

- Zamierzamy kontynuować prace nad pakietem franczyzowym Stokrotki, aby był on dopasowany do aktualnych potrzeb franczyzobiorców i wspierał ich na każdym etapie współpracy. Naszym celem jest wspólny rozwój działalności, dlatego zamierzamy koncentrować się na optymalizacjach, wpływających na sposób i efektywność funkcjonowania - mówi nam Daria Raganowicz, Menadżer ds. PR i komunikacji zewnętrznej w sieci Stokrotka.

Cele na 2025 rok

Stokrotka planuje w 2025 roku inicjację nowych akcji specjalnych zachęcających do wyboru sklepów działających pod szyldem sieci. Marka będzie także rozwijać ofertę, m.in. wprowadzając nowości znanych marek i marek własnych. Przypomnijmy, że tych ostatnich firma liczy już około 600. Mowa m.in. o produktach sygnowanych znakiem Well Done, Farm Milk, Extra Line oraz Home.

- Stokrotka cały czas zwiększa udział marek własnych w ofercie. Dodajemy do niej nowe produkty i kategorie. W 2024 roku asortyment marek własnych uzupełniony został m.in. o produkty garmażeryjne. Szczególnie intensywnie rozwijamy nasz własny brand Well Done, stanowiący bardzo jakościową propozycję produktów dostępnych w atrakcyjnych cenach. Naszym celem na 2025 rok jest dalszy rozwój oferty marek własnych i wzrost ich udziału w sprzedaży, zarówno w sieci sklepów własnych, jak i franczyzowych - tłumaczy Daria Raganowicz.

Sieć zamierza także zwiększyć swoją powierzchnię magazynową, w tym otworzyć nowe obiekty tego typu. Obecnie ma ich 12 - w tym 4 centra dystrybucyjne i 8 magazynów regionalnych.

- W 2025 roku bardzo ważny pozostanie dla nas dalszy rozwój sieci sklepów, zarówno własnych, jak i franczyzowych. Naszym głównym celem będzie umacnianie pozycji Stokrotki i naszych partnerów na rynku - podsumowuje plany na 2025 rok Daria Raganowicz.

Kluczowe cele zrealizowane w 2024 roku

Firma podkreśla, że w 2024 roku koncentrowała się na potrzebach klientów i pokazaniu, żesklepy sieci Stokrotka dobrze na nie odpowiadają. Marka zainicjowała kampanię “Tanio tutaj jest”, promującą ofertę opartą na atrakcyjnych cenach, świeżości i szerokim asortymencie. 

- Postawiliśmy na rozwój dopasowanej do potrzeb klientów i wyróżniającej się oferty, w tym asortymentu marek własnych, wzbogacając go o nowe produkty, m.in. pod marką Well Done. Wprowadziliśmy również liczne nowe akcje specjalne zachęcające do wyboru Stokrotek na miejsce zakupów, np. “Taniej się nie da!”. Warto podkreślić, że nasze działania w tym zakresie zostały docenione. Stokrotka w 2024 kolejny raz zwyciężyła w “BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” w kategorii Promocja Roku w grupie supermarketów - informuje Daria Raganowicz.

W ubiegłym roku firma mocno skupiła się także na rozwoju aplikacji “Nasza Stokrotka”. 

- Ulepszyliśmy jej funkcjonalności i ofertę. Wprowadziliśmy m.in. specjalną zniżkę dla osób korzystających z programu Karta Dużej Rodziny, które używają naszej aplikacji. Dzięki temu oferujemy im rabaty na wiele podstawowych produktów oraz artykułów dla dzieci. AplikacjaStokrotki pozostaje wysoko oceniana przez użytkowników. Na koniec roku korzystało z niej ponad 2,5 miliona osób - wyjaśnia przedstawicielka sieci.

***

Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.

05. luty 2025 03:33