Ilu franczyzobiorców prowadzi sklepy Al. Capone? Czy firma stara się rozwijać ofertę dla multifranczyzobiorców?
Jak wspomniałem mamy w naszej ofercie 57 sklepów franczyzowych. Franczyzobiorców jako podmiotów mamy ok. 30. Wielu z nich prowadzi więcej niż 1 sklep a rekordziści mają nawet 10 sklepów. Przyjmujemy chętnie nowych franczyzobiorców do naszej sieci, wprowadzamy ich w tajniki naszego biznesu i szkolimy. Mamy ofertę dla naszych starych franczyzobiorców, są to różne oferty promocji, dodatkowe benefity i ulgi ze strony sieci.
Jak wyglądają dzisiaj warunki przystąpienia do współpracy z siecią Al. Capone? Jakie warunki musi spełniać potencjalny franczyzobiorca?
Kwota przystąpienia do Al. Capone to 30 tysięcy złotych netto. Na co można liczyć płacąc wstępne? W ramach tej opłaty franczyzobiorca ma do dyspozycji nasz zespół fachowców. Znajdujemy dla niego lokalizację, taki zespół uczestniczy w otwarciu sklepu, uczestniczy w procesie zdobywania zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Odpowiadamy też za projekt sklepu, pomagamy zamówić całe wyposażenie i sprzęt. Zespół również uczestniczy w zatowarowaniu sklepu. Po otwarciu sklepu nie zostawiamy naszego Partnera Franczyzowego samemu sobie. Dalej się nim opiekujemy. Zapewniają to nasi przedstawiciele regionalni rozlokowani w różnych częściach Polski.
Co jeszcze oferujemy? Oczywiście warunki handlowe, które nie są dostępne dla pojedynczych placówek a w tym: bardzo dobre ceny zakupu i długi kredyt kupiecki. Dużą wartością dodaną jest także marketing, który robimy centralnie.
Jesteśmy nowoczesną firmą, stąd nasza obecność na takich portalach jak: Facebook, Instagram, LinkedIn czy TikTok. W firmie działamy partnersko, wspieramy naszych franczyzobiorców w ich codziennej pracy oraz przy różnych wyzwaniach rynkowych jakie mają prowadząc swoje placówki.
Jak Pan patrzy na próby regulacji relacji między franczyzodawcą, a franczyzobiorcą przez Państwo? Co Pan sądzi o projekcie ustawy franczyzowej?
Ustawodawca pracuje nad takimi rozwiązaniami i będzie prawdopodobnie wdrażał je w życie. Ponieważ działamy uczciwie i partnersko z naszymi franczyzobiorcami to nie mam obaw co do propozycji wprowadzenia regulacji w tym zakresie. Problem mogą mieć firmy które nieuczciwie działają na rynku.
Co rozumiem przez nieuczciwe działanie w tym zakresie? Brak informacji dla potencjalnego franczyzobiorcy o modelu biznesowym ze szczególnym uwzględnieniem przychodów i kosztów, ryzyka, wsparcia jakie jest udzielane, transferu know-how. Firma, tak jak nasza, jeśli działa uczciwie to nie ma się czego bać.