Grupa Żabka ma za sobą niezwykle intensywny i bardzo udany rok. Wśród kluczowych działań, jakie firma zrealizowała w ciągu minionych dwunastu miesięcy, należy zaliczyć m.in.:
- Otwarcie sklepu nr 11 000,
- Przystąpienie do sieci franczyzobiorcy nr 9 000,
- Wejście na Giełdę Papierów Wartościowych,
- Wejście marki do Rumunii pod brandem Froo,
- Rozwój nowego formatu sklepów ze specjalną strefą konsumpcyjną i rozbudowaną ofertą gastronomiczną,
- Rozwój formatu Żabka Non Stop - sklepu, który w ciągu dnia działa jak standardowa placówka sieci, natomiast w godzinach nocnych, tj. od godz. 23:00 do 6:00, zmienia się w autonomiczną Żabkę Nano, do której wejście jest możliwe za pomocą karty płatniczej lub aplikacji mobilnej Żappka,
- Inauguracja programu Ambasadorów Franczyzy angażującego przedsiębiorców do szerszej działalności w lokalnych społecznościach i współtworzenia wizerunku franczyzy.
Otwarcie sklepu numer 12 000 w 2025 roku bardzo prawdopodobne
Firma zapewnia, że chce utrzymać tempo rozwoju. Sieć zapowiedziała, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zamierza otworzyć około tysiąc nowych placówek. Oznacza to, że w 2025 roku na mapie naszego kraju może znajdować się już 12 tysięcy obiektów działających pod zielonym szyldem.
- W 2025 r. planujemy otworzyć około 1 000 placówek na terenie całej Polski. Zakładamy, że utrzymamy obecne tempo rozwoju i rozszerzymy liczbę franczyzobiorców do 10 000 przedsiębiorców - przekazało nam Biuro Prasowe Żabki.
"Chcemy dalej rewolucjonizować rynek gastronomiczny w Polsce
Ekspansja nie jest jedynym celem Grupy Żabka na najbliższą przyszłość. Wśród nich sieć wymienia m.in. dalszy rozwój oferty gastronomicznej.
- W 2025 r. chcemy dalej rewolucjonizować rynek gastronomiczny w Polsce i być największą siecią street food w kraju, w tym: dokończyć proces wyposażania sklepów w piece gastronomiczne przy jednoczesnym rozwoju oferty gorących przekąsek "Prosto z Pieca" - informuje biuro prasowe sieci.
Żabka planuje także dalej rozwijać ofertę, wdrażając rozwiązania oszczędzające czas klientów i franczyzobiorców, takie jak np. kasy samoobsługowe. Sieć zamierza wprowadzać też koleje marki własne.
- Liczba produktów w markach własnych jest na stałym poziomie, rocznie wprowadzamy ok. 150 nowości, które rotują na półce. W 2025 r. mamy plan wprowadzania nowości na podobnym poziomie, co w 2024 r. - informuje Żabka.
Przypomnijmy, że marki własne znajdujące się w ofercie firmy to:
- Szamamm,
- Dobra Karma,
- Foodini,
- S!,
- Wycisk,
- Haps,
- Tomcio Paluch,
- Burgery, Hirro,
- Woda OdNova,
- Romper,
- Staromiejska,
- Z Dobrej Piekarni,
- Wszystkie produkty ze Strefy Gastro.
Sieć podkreśla również, że zamierza kontynuować działania mające na celu digitalizację kluczowych narzędzi pozwalających na efektywne prowadzenie biznesu w zakresie operacji, logistyki oraz komunikacji z klientami.
Inwestycja w logistykę
Sieć logistyczna Żabki liczy obecnie 8 centrów logistycznych oraz 19 terminali przeładunkowych, z których towar dystrybuowany jest do 11 000 sklepów w całej Polsce. Nowoczesne rozwiązania wdrażane przez firmę, umożliwiają szybką obsługę ponad 9000 franczyzobiorców prowadzących sklepy Żabki, do których rocznie wysyłanych jest ok. 3 mln dostaw.
Przypomnijmy, że firma wkrótce otworzy nowe centrum logistyczne w Kątach Wrocławskich na Dolnym Śląsku. Sieć podkreśla, że dzięki nowej inwestycji pracę znajdzie blisko 600 osób, mogących liczyć na konkurencyjne warunki zatrudnienia i szeroki system benefitów.
- Półautomatyczne centrum logistyczne wykorzystywać będzie najlepsze, sprawdzone w innych centrach logistycznych Żabki, nowoczesne rozwiązania. Ponadto w nowym obiekcie funkcjonuje szereg prośrodowiskowych innowacji, jak m.in. instalacja fotowoltaiczna na dachu budynku, czy ładowarki do samochodów elektrycznych - przekazało nam biuro prasowe Żabki.
***
Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.