Minione dwanaście miesięcy były niezwykle udane dla franczyzowej sieci sklepów spożywczych Rabat Detal, rozwijanych na rodzimym rynku przez Grupę Kapitałową Specjał. Popularna marka osiągnęła liczbę 3 132 punktów handlowych, a w samym 2024 roku otworzyła 195 nowych placówek.
- Cieszę się, że mimo trudnych okoliczności do prowadzenia biznesu, nam się to z powodzeniem od wielu lat udaje, co pokazują wyniki. Rok 2024 to nie tylko sklep nr 3000, ale aż 195 kolejnych placówek handlowych, które postanowiły rozwijać się pod szyldem Rabat Detal. Przypomnę, że jeszcze w 2018 r. nasza sieć liczyła zaledwie 1300 sklepów, działając głównie na terenie Śląska. Dzisiaj jesteśmy liczącym się graczem na ogólnopolskiej, franczyzowej arenie - mówi Tomasz Wilkoń, wiceprezes zarządu Rabat Detal.
Sieć zapewnia franczyzobiorcom duże wsparcie
Przedstawiciel sieci podkreśla, że firma podjęła wzmożone działania mające na celu okazanie sporego wsparcia w obliczu rosnących kosztów prowadzenia działalności i silnej konkurencji ze strony zagranicznych dyskontów.
- Silne działania kanału nowoczesnego, jak i rosnące koszty prowadzenia sklepów sprawiają, że małym placówkom coraz trudniej jest utrzymać rentowność. W ostatnich miesiącach skupialiśmy się na utwardzaniu naszej franczyzy. Proponujemy franczyzobiorcom jeszcze mocniejszą współpracę i cieszymy się, że coraz większa liczba naszych partnerów zauważa pozytywne efekty – poprawienie jakości placówek, profesjonalne i ujednolicone rozwiązania marketingowe, wyższe standardy obsługi klienta i nareszcie – wyższe obroty. Tylko zorganizowana i mądra franczyza może przeciwstawić się ogromnej, zagranicznej konkurencji w postaci dyskontów - podkreśla Wilkoń.
Wiceprezes zarządu Rabat Detal dodaje, że "tylko mądrze zarządzana franczyza może skutecznie rywalizować z dużymi sieciami, oferując lokalnym sklepom dostęp do profesjonalnych rozwiązań marketingowych i organizacyjnych".
Pomoc w trudnych chwilach
Przypomnijmy, że Rabat Detal była jedną z tych sieci franczyzowych, które ucierpiały we wrześniu minionego roku wskutek powodzi, jaka nawiedziła południowe tereny naszego kraju. Przedstawiciel firmy zaznacza, że reakcja jej włodarzy w kryzysowej sytuacji była błyskawiczna.
- Powódź, choć była wydarzeniem katastrofalnym w swoich skutkach, pokazała również, że w obliczu zagrożenia, w obliczu problemów, dobrze jest mieć na kim polegać. Straty w niektórych przypadkach były naprawdę ogromne. W Głuchołazach, będących jednym z symboli powodzi, na 3 dni przed pierwszą falą otworzyliśmy sklep – piękna placówka, po gruntowym remodelingu. Kilka dni później nasi koordynatorzy pomagali właścicielowi oraz pracownikom osuszać placówkę oraz zabezpieczać sprzęt i pozostały towar, aby móc jak najszybciej służyć mieszkańcom, którzy pozostali bez podstawowych artykułów. Ogromną pracę w tej sytuacji zrobił także nasz dział handlowy, który negocjował z dostawcami jak najlepsze warunki pomocy - np. jeden z największych producentów piwnych na naszym rynku zapewnił, że wszyscy poszkodowani w powodzi otrzymają od niego bezpłatnie nowe lodówki - tłumaczy Tomasz Wilkoń.
Wiceprezes zarządu firmy dodaje, że pomoc płynęła także ze strony Fundacji Grupy Kapitałowej Specjał, która zbierała środki na bezpośrednie, finansowe wsparcie powodzian.
- Tragiczne wydarzenia sprzed kilku miesięcy sprawiają, że rok 2024 był dla nas nie tylko rokiem rozwoju, ale i przede wszystkim, rokiem solidarności - podkreśla przedstawiciel sieci.
Rozwój technologii
Przypomnijmy, że podczas ubiegłorocznych targów sieci Rabat Detal, firma zaprezentowała innowacyjną aplikację, która dzięki elementom grywalizacji zachęcała użytkowników do aktywnego udziału w wydarzeniu.
- Nasze targi to nie tylko okazja do zakupów, ale także przestrzeń do rozmów o wyzwaniach i przyszłości. Jednym z kluczowych tematów była ustawa kaucyjna - przedstawiliśmy gotowe rozwiązania i zaprosiliśmy producentów butelkomatów ze świetną, wynegocjowaną centralnie ofertą zakupową - mówi wiceprezes zarządu Rabat Detal.
***
Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.