Według stanu na koniec trzeciego kwartału 2024 r. spółka Carrefour Polska zarządzała siecią 801 placówek. W jej skład wchodziło 96 hipermarketów150 supermarketów, 548 sklepów convenience oraz 7 dyskontów Supeco. Kanał franczyzowy składa się z kilku formatów - Express, Market i Globi - a uzupełnienie stanowi koncept Express dedykowany dla operatorów stacji paliw.
Regres kanału convenience
Jak pokazują dane z najnowszego raportu detalisty, w trzech kwartałach 2024 r. nastąpił wyraźny regres w rozwoju sieci Carrefour w Polsce, przede wszystkim w kanale convenience. Na koniec ubiegłego roku segment convenience liczył 585 sklepów. W ciągu dziewięciu miesięcy ubyło ich 37 i obecnie jest to 548 lokalizacji.
Jednak kurczenie się formatów convenience nie nastąpiło w tym roku, był to proces widoczny już wcześniej. W samym tylko 2023 r. w obszarze convenience widoczny był gwałtowny spadek – liczba sklepów Carrefoura w tym formacie zmalała w ciągu roku o 87.
Ostatni moment wzrostu liczebności placówek Carrefour z kanału convenience to 2019 r. Dynamika ekspansji w tym kanale była wówczas znacząca. W ciągu roku przybyło ich 56, dzięki czemu łącznie działały 664 sklepy.
Warto podsumować, że od końca 2019 r. do końca trzeciego kwartału 2024 r. sieci franczyzowe Carrefour convenience stopniały ona łącznie aż o 116 placówek.