09.01.2025 / 12:59
StoryEditor

Sieć franczyzowa Intermarché rozwija koncept Power 2.0. "Ambicją jest modernizacja wszystkich supermarketów w ciągu kolejnych 3 lat"

Sklep Intermarche w formule Power 2.0. w ChojnowieMateriały prasowe

Sieć franczyzowa Intermarché wydała komunikat w sprawie wdrażania konceptu Power 2.0. do swoich supermarketów. Nowoczesna formuła funkcjonuje już w ponad 40 placówkach, a wkrótce mają dołączyć do nich kolejne. - Nowy model jest bardzo dobrze przyjmowany i doceniany przez klientów i właśnie to daje nam POWER do dalszego działania - czytamy we wpisie firmy zamieszczonym w mediach społecznościowych.

Sieć Intermarché - rozwijana w Polsce przez Grupę Muszkieterów, przekazała za pośrednictwem serwisu LinkedIn, informacje dotyczące postępu prac polegających na wdrażaniu system Power 2.0. do swoich supermarketów. Okazuje się, że nowoczesny model wprowadzono już łącznie do 41 obiektów. W samym minionym roku wykonano 12 kompleksowych remodelingów.

Poniżej publikujemy miasta, w których w 2024 roku sklepy należące do sieci Intermarché przeszły prawdziwą metamorfozę:

  • Aleksandrów Łódzki,
  • Mława,
  • Zielona Góra (3 sklepy),
  • Ostrów Wielkopolski,
  • Oborniki Wielkopolskie;
  • Ostróda,
  • Wołów,
  • Błonie,
  • Jelcz-Laskowice,
  • Chojnów.

Na czym polega modernizacja?

Jak wyjaśniają przedstawiciele sieci, koncept Power 2.0 wciąż jest udoskonalany wraz z rozwojem rynku, konkurencji lub na bazie kolejnych doświadczeń sklepów. Projektowane są nowe systemy meblowe i ekspozycyjne, ulepszane są także elementy komunikacji.

- Nieustannie analizujemy ścieżkę klienta i modyfikujemy układ sali, jeśli jest to uzasadnione. Warto podkreślić, że do każdego sklepu podchodzimy indywidualnie, analizujemy także lokalne uwarunkowania. Optymalny układ sali sprawia, że zakupy stają się wygodniejsze, a szerszy asortyment poukładany w czytelne strefy przyciąga nowych klientów - czytamy we wpisie firmy zamieszczony w serwisie LinkedIn.

Sieć podkreśla, że w minionym roku:

  • Wprowadziła nowe systemy ekspozycyjne,
  • Rozpoczęła testy nowych mebli dla piekarni,
  • Zoptymalizowała projekt oświetlenia oraz system komunikacji wizualnej (np. nawigacja dla strefy Kuchnie Świata, podświetlane szyldy z opisami głównych kategorii, oznaczenie ekspozycji marki własnej Olala!).

- Nie zapominamy o elewacjach i identyfikacji zewnętrznej, dzięki której sklepy zyskują nowoczesny, świeży wizerunek - czytamy w komunikacie Intermarché.

Firma zaznacza, że wiodącą misją konceptu Power 2.0. pozostaje uporządkowanie kategorii świeżych w formę ryneczku. Od wejścia umiejscowione są:

  • Piekarnia,
  • Cukiernia,
  • Warzywa-owoce,
  • Wyroby świeżo pakowane,
  • Lada tradycyjna z bogatym wyborem wędlin, mięsa z własnego rozbioru, serów i garmażu,
  • Nowoczesne kategorie Zdrowy Styl Życia oraz Smaki Świata.

Sieć podkreśla, że we wszystkich sklepach, które adaptowały nowoczesną formułę, zostały wdrożone kasy samoobsługowe wraz ze strefą impulsową, meblami i oznaczeniami. Obecnie tego typu kasy funkcjonują w 113 placówkach. Łącznie jest to 451 urządzeń.

Proces wdrażania kas samoobsługowych trwa w całej sieci, także w sklepach, które nie mają jeszcze wdrożonego nowego konceptu. Obecnie prace przygotowawcze i modernizacyjne trwają w kilkunastu supermarketach. Najbliższe reotwarcia przewidywane są w Knurowie, Bytomiu, Turku i Gryfinie.

Pełna modernizacja w ciągu trzech kolejnych lat

Firma zapowiada, że jej ambicją jest modernizacja wszystkich supermarketów w ciągu kolejnych 3 lat.

- Nowy model jest bardzo dobrze przyjmowany i doceniany przez klientów i właśnie to daje nam POWER do dalszego działania! Gratulujemy wszystkim właścicielom i całej ekipie zaangażowanej w rozwój i wdrażanie nowego konceptu - kwitują przedstawiciele sieci we komunikacie.

W planach nowe otwarcia

Intermarché planuje w przyszłym roku otworzyć około 15 nowych placówek oraz nowe centrum dystrybucyjne, a także mocno zainwestować w platformę e-commerce. Przedstawiciel firmy Tomasz Walczak podkreśla, że w nadchodzących miesiącach franczyzowa sieć będzie się mierzyć z wieloma wyzwaniami. Wśród nich wymienia m.in. trwającą wojnę cenowo-promocyjną pomiędzy dyskontami.

- Ta wojna nikomu nie służy. Liczymy na to, że sytuacja się zmieni. Z pewnością nie nastąpi to jednak z początkiem 2025 roku. Spodziewamy się raczej "odwilży" w jego drugiej połowie. Z drugiej strony jesteśmy świadomi, że zarówno duże sieci, jak i mniejsi gracze będą sięgać po różnorodne narzędzia, od agresywnych promocji, przez rozwój marek własnych, aż po programy lojalnościowe, bo wszyscy działamy na bardzo konkurencyjnym rynku - tłumaczy w rozmowie z naszym portalem dyrektor marketingu w Intermarché.

Tomasz Walczak dodaje, że sieć będzie dążyć do utrzymania równowagi między atrakcyjnością cenową a kompleksowością oferty.

- Chcemy, aby klient wracał do nas nie tylko ze względu na cenę, ale także z powodu jakości obsługi, szerokiego asortymentu i poczucia, że dokonuje świadomych i korzystnych wyborów zakupowych - mówi przedstawiciel firmy.

***

Ruszyła rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.

05. luty 2025 05:01