08.08.2024 / 14:55
StoryEditor

Sieć Rabat Detal zakończyła 2023 r. z liczbą niemal 3 tys. sklepów. Trwa pozyskiwanie nowych franczyzobiorców

Rabat Detal (fot. mat. pras.)

Jak czytamy w sprawozdaniu zarządu spółki Rabat Detal, w 783 do siec przyłączono nowych placówek. Jednocześnie w tym okresie 394 placówek odeszło z sieci, głównie z przyczyn ekonomicznych. Liczba placówek na koniec roku 2023 wynosiła 2937. W kwietniu 2024 r. udało się przekroczyć kamień milowy – 3 tys. sklepów.

Jak informuje zarząd, do 1 lipca 2023 był utrzymany stan zagrożenia epidemii spowodowany COVID-19. Sytuacja ta nie wpłynęła jednak istotnie na działalność jednostki, branża w której działa sieć jest bowiem mniej podatna na trudności związane z sytuacją. Obroty w minionym roku kształtowały się na podobnym poziomie, jak przed epidemią. Spływ należności i regulowanie zobowiązań odbywało się wg dotychczasowego cyklu.

Dodatkowym czynnikiem ryzyka była działania wojenne, trwające w sąsiadującej z Polską Ukrainie. Wpływ tych działań to przede wszystkim rosnąca inflacja, co ma odzwierciedlenie w rosnących w związku z tym kosztach. Rabat Detal nie prowadzi działalności operacyjnej na terenach Ukrainy, Rosji i Białorusi, nie jest też w jakikolwiek sposób powiązany z podmiotami z tych regionów.

Know-how z GK Specjał

Sieć ma możliwość wymiany detalicznego know-how oraz lepszego wykorzystania struktury dystrybucyjnej GK Specjał. Dodajmy, że sieć handlowa Rabat Detal współpracuje już od wielu lat z siecią dystrybucji Grupy Kapitałowej Specjał, natomiast teraz ma możliwość ściślejszego działania.

W roku 2023 w dalszym ciągu rozszerzano działanie aplikacji mobilnej SFA, dzięki której możliwe jest pozyskanie wielu informacji na temat sklepów. Wdrażano również Shelf Recognition, aplikację do automatycznego rozpoznawania produktów, badania obecności, facingu i udziałów w półce na bazie zdjęć, która pozwala zwiększyć kontrolę nad kontraktami.

W okresie kolejnych miesięcy, zarząd przewiduje utrzymanie prawidłowej sytuacji finansowej, zachowanie bezpiecznej struktury majątkowej i utrzymanie zdolności do regulowania zobowiązań.

Zarząd przyjął 14-proc. wzrost przychodów w budżecie na rok 2024, poprzez zaplanowane kierunki rozwoju Spółka dąży do realizacji założonych celów.

Na rok 2024 zarząd zaplanował:

  • Dalszy rozwój ilościowy sieci w miękkiej franczyzie,
  • Uruchomienie modelu w formie utwardzonej opierający się na zwiększonej lojalności sklepów,
  • Pozyskiwanie mikro sieci i sieci niezrzeszonych,
  • Dalszy rozwój obecnych oraz otwieranie nowych regionów,
  • Stała praca nad poprawą zasad współpracy z dostawcami i producentami,
  • Podpisywanie nowych umów dystrybucyjnych oraz producenckich,
  • Intensywne prowadzone działania mające na celu wdrożenia kluczowych umów, usług oraz zadań w sklepach, w systemie comiesięcznych odwiedzin,
  • Stworzenie nowego programu partnerskiego B2B dla franczyzobiorców,
  • Dalszą wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną sklepów należących do sieci Rabat Detal,
  • Organizacja spotkań szkoleniowo – konferencyjnych, targi,
  • Rozwój działu analiz,
  • Przygotowanie i wdrożenie loterii konsumenckiej „Mikołajkowa loteria RABAT DETAL”,
  • Organizacja szkoleń podnoszących kwalifikację pracowników,
  • Stworzenie PR media – harmonogramu publikacji materiałów w prasie i na portalach branżowych.
16. wrzesień 2024 16:13