Jak informuje zarząd, do 1 lipca 2023 był utrzymany stan zagrożenia epidemii spowodowany COVID-19. Sytuacja ta nie wpłynęła jednak istotnie na działalność jednostki, branża w której działa sieć jest bowiem mniej podatna na trudności związane z sytuacją. Obroty w minionym roku kształtowały się na podobnym poziomie, jak przed epidemią. Spływ należności i regulowanie zobowiązań odbywało się wg dotychczasowego cyklu.
Dodatkowym czynnikiem ryzyka była działania wojenne, trwające w sąsiadującej z Polską Ukrainie. Wpływ tych działań to przede wszystkim rosnąca inflacja, co ma odzwierciedlenie w rosnących w związku z tym kosztach. Rabat Detal nie prowadzi działalności operacyjnej na terenach Ukrainy, Rosji i Białorusi, nie jest też w jakikolwiek sposób powiązany z podmiotami z tych regionów.
Know-how z GK Specjał
Sieć ma możliwość wymiany detalicznego know-how oraz lepszego wykorzystania struktury dystrybucyjnej GK Specjał. Dodajmy, że sieć handlowa Rabat Detal współpracuje już od wielu lat z siecią dystrybucji Grupy Kapitałowej Specjał, natomiast teraz ma możliwość ściślejszego działania.
W roku 2023 w dalszym ciągu rozszerzano działanie aplikacji mobilnej SFA, dzięki której możliwe jest pozyskanie wielu informacji na temat sklepów. Wdrażano również Shelf Recognition, aplikację do automatycznego rozpoznawania produktów, badania obecności, facingu i udziałów w półce na bazie zdjęć, która pozwala zwiększyć kontrolę nad kontraktami.
W okresie kolejnych miesięcy, zarząd przewiduje utrzymanie prawidłowej sytuacji finansowej, zachowanie bezpiecznej struktury majątkowej i utrzymanie zdolności do regulowania zobowiązań.
Zarząd przyjął 14-proc. wzrost przychodów w budżecie na rok 2024, poprzez zaplanowane kierunki rozwoju Spółka dąży do realizacji założonych celów.
Na rok 2024 zarząd zaplanował:
- Dalszy rozwój ilościowy sieci w miękkiej franczyzie,
- Uruchomienie modelu w formie utwardzonej opierający się na zwiększonej lojalności sklepów,
- Pozyskiwanie mikro sieci i sieci niezrzeszonych,
- Dalszy rozwój obecnych oraz otwieranie nowych regionów,
- Stała praca nad poprawą zasad współpracy z dostawcami i producentami,
- Podpisywanie nowych umów dystrybucyjnych oraz producenckich,
- Intensywne prowadzone działania mające na celu wdrożenia kluczowych umów, usług oraz zadań w sklepach, w systemie comiesięcznych odwiedzin,
- Stworzenie nowego programu partnerskiego B2B dla franczyzobiorców,
- Dalszą wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną sklepów należących do sieci Rabat Detal,
- Organizacja spotkań szkoleniowo – konferencyjnych, targi,
- Rozwój działu analiz,
- Przygotowanie i wdrożenie loterii konsumenckiej „Mikołajkowa loteria RABAT DETAL”,
- Organizacja szkoleń podnoszących kwalifikację pracowników,
- Stworzenie PR media – harmonogramu publikacji materiałów w prasie i na portalach branżowych.