W przeciągu 20 tygodni SPAR Group zanotowała spadek przychodu w Polsce o 2,9 proc. w rodzimej walucie (południowoafrykańskie randy). Niższe są także przychody liczone w polskiej walucie. Powodem jest to, że franczyzobiorcy coraz rzadziej zaopatrują się w towary za pośrednictwem sieci. SPAR Group wskazuje wprost o „spadku lojalności detalistów, po ogłoszeniu sprzedaży udziałów w SPAR Poland”. Ci coraz częściej korzystają z dostawców zewnętrznych.
Są też wzrosty
Jednakże trzeba zauważyć, iż firma zwiększyła we wspomnianym okresie przychody o 9,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku. Natomiast biznes hurtowy przyniósł spółce wzrosty na poziomie 5,1 proc. a detaliczny 6,1 proc.
We wspomnianym okresie największy wzrost przychodów zanotowała spółka BWG Group, która jest operatorem sieci w Irlandii i południowo-zachodniej Anglii – o 19,1 proc. (w południowoafrykańskich randach) i 7,1 proc. w euro. W rodzimym RPA SPAR Group osiągnęło wzrost przychodu na poziomie 5,6 proc.
SPAR chce się sprzedać
SPAR Group podało do publicznej wiadomości pod koniec września ub.r., iż zamierza pozbyć się swojego biznesu w Polsce. W kraju nad Wisłą sieć ma obecnie ponad 200 sklepów (więcej o sieci przeczytacie w naszym katalogu franczyzowym). SPAR Group zachowuje licencję na operacje w Polsce i będzie je prowadził do czasu znalezienia nowego inwestora.