11.12.2024 / 15:31
StoryEditor

Tomasz Walczak, sieć franczyzowa Intermarché: 2025 rok zapowiada się jako okres intensywnych inwestycji

Tomasz Walczak, dyrektor marketingu IntermarchéMateriały prasowe

Sieć franczyzowa Intermarché ujawniła plany rozwoju na 2025 rok. Marka zamierza otworzyć około 15 sklepów oraz nowe centrum dystrybucyjne, a także mocno zainwestować w platformę e-commerce. Firma podkreśla, że m.in. dzięki wzmocnieniu oferty i jakości kategorii świeżych, chce uzyskać status najbardziej lubianej sieci supermarketów spożywczych w naszym kraju. - Świeżość to nasze oczko w głowie. Z drugiej strony szyld chce budować swoją skalę w oparciu o zdrowy model ekonomiczny, w którym jest miejsce na niskie ceny, marki własne oraz szeroki wybór - mówi Tomasz Walczak, dyrektor marketingu Intermarché.

Intermarché - franczyzowa sieć działająca w ramach Grupy Muszkieterów, zapowiedziała sporo działań na rynku FMCG w 2025 roku. Firma ma ambicje, by stać się ulubionym supermarketem spożywczych Polaków. Jak podkreślił tamtejszy dyrektor marketingu, osiągnięcie tego celu wiąże się ze spełnieniem czterech głównych warunków. Mowa o zapewnieniu klientom niskich cen, świeżości, odpowiedniego wyboru i bliskości.

- W realizacji trzech pierwszych elementów jesteśmy mocno zaawansowani. Sojusz zakupowy z Auchan powinien poprawić nasze pozycjonowanie cenowe. Rozbiór mięsa na miejscu, własne wędzarnie, produkty świeżo pakowane na miejscu oraz rozwijająca się oferta garmażeryjna już teraz stawiają nas na pozycji lidera świeżości. Jako supermarket oferujemy klientom szeroki wybór produktów, w tym produktów marki własnej z liczbą ponad 2000 referencji. Obecnie skupiamy się na tym, aby poprawić naszą dostępność. Dlatego tak ważny jest dla nas rozwój - zwiększanie zasięgu działania - przekazał dyrektor marketingu Intermarché Tomasz Walczak.

Przedstawiciel firmy zaznaczył, że bliskość dla klienta jest ściśle powiązana z powrotem sieci do ekspansji. Zapewnił, że da się to osiągnąć dzięki silnemu modelowi ekonomicznemu.

- Aby udźwignąć dzisiejsze realia kosztowe (w tym koszty inwestycyjne i koszty najmu) trzeba mieć model, który generuje odpowiedni obrót i EBITDA z każdego metra kwadratowego - powiedział w rozmowie z naszym portalem dyrektor marketingu Intermarché.

Wśród wspomnianych czterech warunków, firma zamierza kłaść bardzo duży nacisk na świeżość.

- Świeżość to nasze oczko w głowie. Z drugiej strony szyld chce budować swoją skalę w oparciu o zdrowy model ekonomiczny, w którym jest miejsce na niskie ceny, marki własne oraz szeroki wybór - przekazał Tomasz Walczak.

Relacje z klientem priorytetem

Tomasz Walczak zapewnił, że firma zamierza troszczyć się o klientów, poprzez m.in. rozwój programu lojalnościowego "Moje Intermarché" i nagradzanie osób robiących zakupy najlepszymi ofertami.

- W trosce o domowe budżety klientów pracujemy też nad naszymi cenami standardowymi. Prowadzimy akcję z Cenami WOW, w ramach której oferujemy podstawowe produkty w cenach poniżej rynku na długie, min. 2-tygodniowe okresy. Politykę cenową Intermarché budujemy w taki sposób, by klienci mieli pewność, że u nas nie przepłacają - wyjaśnił przedstawiciel firmy.

Kilkanaście nowych sklepów i nowe centrum dystrybucyjne

Sieć poinformowała, że w przyszłym roku zamierza otworzyć około 15 placówek.

- 2025 rok zapowiada się jako okres intensywnych inwestycji. Sieć wraca do rozwoju, więc planujemy uruchomić kolejne supermarkety w różnych formułach. Budowanie naszej masy krytycznej chcemy realizować dzięki rozwojowi organicznemu, przyłączeniom istniejących sklepów działających obecnie jako niezależne placówki lub pod innymi markami. Chcemy być uważnym graczem, który wykorzystuje nadarzające się okazje do zdobycia udziałów rynkowych - zaznaczył Tomasz Walczak.

Dyrektor marketingu Intermarché dodał, że sieć czekają też zmiany pod względem logistyki. Firma przeniesie się bowiem do nowego centrum dystrybucyjnego na południu kraju. Nie zabraknie także inwestycji w rozwiązania technologiczne, zwłaszcza w kontekście rozwoju naszej platformy e-commerce.

- Ważną przewagą naszej sieci jest też możliwość współpracy pomiędzy Intermarché a Bricomarché, którą zamierzamy choćby w programach lojalnościowych wykorzystać do budowania szczególnej więzi klientów z obydwoma szyldami - podkreślił przedstawiciel firmy.

Rozwój stacji paliw

Tomasz Walczak poinformował, że sieć zamierza umocnić swoją pozycję lidera stacji paliw znajdujących się przy marketach.

- Zrealizowaliśmy w 2024 kilka otwarć nowych stacji paliw, a kolejne są planowane w 2025 roku i w następnych latach - zapowiedział dyrektor marketingu Intermarché.

26. grudzień 2024 11:02