Po pierwsze skuteczny koncept handlowy
Sieć handlowa Carrefour stara się podchodzić do swoich klientów indywidulnie wykorzystując wiedzę o lokalnym rynku oraz doświadczenia sieci na zagranicznych rynkach. Dzięki takiemu podejściu po wdrożeniu konceptu Carrefour Express obrót sklepu wzrasta o 20-50 proc. Jest to oczywiście uzależnione od lokalizacji, powierzchni sprzedaży, misji zakupowej konkretnego sklepu. Carrefour deklaruje też, że pozostawia właścicielowi sklepu swobodę kształtowania cen sprzedaży, co jest szczególnie ważne w przypadku partnerów franczyzowych.
Szeroki asortyment i dostęp do marek własnych
- Nasi partnerzy mają dowolność w doborze asortymentu, niemniej przekazujemy im nasze sugestie wynikające z know-how Carrefour. To, czy skorzystają z tych rad, w dużym stopniu warunkuje odniesienie sukcesu i wzmocnienie pozycji na lokalnym rynku. Bardzo dokładnie analizujemy asortyment sprzedający się w sklepach własnych sieci, na tej podstawie dobieramy propozycje dla danej lokalizacji. Marka własna Carrefour to ważny punkt naszej strategii co gwarantuje nasze zaangażowanie w jej rozwój, obecnie mamy do dyspozycji ok. 3500 produktów - czytamy w komunikacie biura prasowego sieci handlowej Carrefour.
W pakiecie franczyzowym wizualizacja zewnętrzna i wewnętrzna sklepu
Czytamy, że franczyzobiorcy sieci mogą liczyć na jej wsparcie w znalezieniu lokalu, projektowaniu sklepu i jego wyposażeniu.
- Do wsparcia w wyposażeniu sklepu podchodzimy bardzo pragmatycznie, w zależności od formatu i wybranego rodzaju umowy nasi franczyzobiorcy mogą liczyć nawet na pełne, 100-procentowe wyposażenie sklepu przez Carrefour. Tak może się dziać zwłaszcza w przypadku zupełnie nowego lokalu, gdy wspólnie ustalamy zgodny z konceptem Carrefour layout lokalizacji, opracowujemy kompletną listę wyposażenia i podział kosztów pomiędzy sieć, partnera i sugerowanych dostawców. – podaje biuro prasowe Carrefour.
Na co ważnego może liczyć franczyzobiorca? Sprawna logistyka
Carrefour zapewnia efektywną logistykę i co ważne ciągłość zatowarowania. Posiada 3 magazyny centralne oraz platformy logistyczne zlokalizowane przy hipermarketach w całej Polsce. Co istotne, sieć handlowa oferuje możliwość dostaw realizowanych już następnego dnia po zamówieniu!
Fachowcy od otwarć nowych placówek
Franczyzobiorcy sieci handlowej mogą liczyć na ekipę fachowców wyspecjalizowanych w otwarciach nowych placówek. Prace są tak zorganizowane, by umożliwić bieżącą pracę, wstrzymanie sprzedaży jest konieczne jedynie w celu instalacji systemu kasowego. Wszelkie zmiany są robione etapami i w uzgodnieniu z właścicielem. W zależności od wielkości i formatu nasza ekipa adaptuje sklep od 1 do 4 tygodni. W trakcie tego procesu nasi ludzie jednocześnie zaczynają szkolić cały personel z zasad obowiązujących w danym koncepcie i obsługi systemów. – czytamy w informacji biura prasowego Carrefour.
W pakiecie "otwarciowym” przyszły franczyzobiorca otrzymuje między innymi: przygotowany planu sklepu, plan ułożenia rodzin produktów, asortyment ułożony zgodnie konceptem i logiką robienia zakupów.
Co ponadto? Wieloetapowy pakiet szkoleń dla personelu
Personel sklepów franczyzowych przechodzi wieloetapowe szkolenia. Pierwszym krokiem jest szkolenie dla kierownika sklepu, obejmujący wiedzę o koncepcie Carrefour, procedury zamówień i logistyki dostaw, reklamacje oraz systemy informatyczne, kasowe i zarządzania zapasami.
Kolejnym etapem jest szkolenie dla personelu podczas których poznaje on zasady merchandisingu i zachowań zakupowych klientów. Poinformowano nas również, że pracownicy są szkoleni z zasad obowiązujących w danym koncepcie, estetyki ekspozycji towaru, jego widoczności, prawidłowości cen, estetyki przestrzeni sklepu i obsługi systemów informatycznych. Ponadto po zakończeniu tego etapu przyszły kierownik sklepu może liczyć na stałe wsparcie managera regionalnego Carrefour.