Jak czytamy w najnowszym Raporcie Odpowiedzialności Grupy Żabka, na koniec 2023 r. z firmą współpracowało 8 598 franczyzobiorców. Co ciekawe, wśród przedsiębiorców współpracujących z siecią przeważają kobiety – swoje biznesy prowadziły 5 624 panie.
W omawianym roku do współpracy z Żabką przystąpiło 2 217 nowych franczyzobiorców. Liczba punktów sprzedaży wyniosła 10 014 placówek, co oznacza wzrost o 13 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Sieć detaliczną obsługuje 8 centrów dystrybucyjnych, dodatkowo firma ma dwa zakłady produkcyjne Maczfit.
W sklepach sieci realizowano średnio ok. 3,6 mln transakcji dziennie. W całym roku franczyzobiorcy wygenerowali 3,7 mld zł łącznej marży.
– Pozostajemy liderem modern convenience, w 2023 roku utrzymaliśmy wysokie tempo ekspansji otwierając ponad 1 000 sklepów. Nasza sieć liczy obecnie ponad 10 000 sklepów, prowadzonych przez ok. 9000 franczyzobiorców. Kierunki naszego rozwoju wyznaczają potrzeby ponad 3 mln klientów, którzy każdego dnia korzystają z usług Grupy Żabka. Przyjęta przez nas strategia umożliwia franczyzobiorcom prowadzenie lokalnych biznesów, które nie tylko wpisują się w oczekiwania klientów, ale też – jak pokazują liczby – odnoszą sukces. W 2023 roku, dzięki dokonanym zakupom, działalności własnej oraz franczyzobiorców, utrzymaliśmy 63 tysięcy miejsc pracy, wnosząc pozytywny wpływ w rozwój polskiej gospodarki – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.