W listopadzie Żabka zapowiedziała, że do końca roku zamierza posiadać w Rumunii 50 sklepów pod szyldem Froo. Jak poinformował portal "wiadomoscihandlowe.pl", cel ten udało się zrealizować w połowie ubiegłego miesiąca.
Jak na razie nie wiadomo, w jakim tempie firma będzie rozwijać się na tamtejszym rynku.
- Dalsze tempo rozwoju sieci pozwoli nam precyzyjnie określić optymalną strategię działania na tym rynku w kolejnych miesiącach - przekazało biuro prasowe Żabki w rozmowie z portalem "wiadomoscihandlowe.pl".
Czym jest Froo?
Froo to sklepy modern convenience będące odpowiednikiem sklepów Żabka, działających w Polsce. Ponad 80 procent asortymentu stanowią znane i lubiane marki rumuńskie oraz międzynarodowe marki pochodzące od tamtejszych dostawców. W ofercie można znaleźć również produkty znanych polskich marek oraz lokalnych marek własnych, jak np. kanapki Tommy Bites, produkty na lunch Good Soul i płynne przekąski Foodini.
Pod szyldem Froo Bistro we wszystkich placówkach dostępna jest także bogata oferta ciepłych przekąsek, m.in. takich jak hot dogi czy frytki oraz kawy. Oferta jest przygotowana z myślą o klientach, którzy chcą szybko zaspokoić głód i pragnienie w drodze do domu, pracy czy szkoły.
Żabka działa na rumuńskim rynku w formule nazywaną "modelem partnerstwa biznesowego z lokalnymi przedsiębiorcami", nie określając jej stricte franczyzą.
- Zależy nam na wspieraniu lokalnych przedsiębiorców, dlatego sklepy Froo działają w modelu partnerstwa biznesowego. Dla wielu osób może to być dobry pomysł na prowadzenie własnej działalności. Partnerom prowadzącym sklepy zapewniamy lokal i zatowarowanie, a także wsparcie merytoryczne. Każda lokalizacja analizowana jest pod kątem jej atrakcyjności dla klientów, ale również logistyki i potencjału rozwoju - mówi Radu Trandafir, general manager Froo Romania, zapowiadając jednocześnie kolejne otwarcia sklepów "w różnych lokalizacjach".