Marka Odido we współpracy z Krajowym Systemem Kaucyjnym Zwrotka sprawdza różne możliwości zbiórki metalowych i plastikowych opakowań po napojach. Wśród nich są zwrotkomaty umieszczone wewnątrz bądź na zewnątrz sklepu lub opcje zbiórki manualnej, jako alternatywy dla zakupu urządzeń RVM.
- System kaucyjny stawia przed franczyzobiorcami liczne wyzwania. Naszym zadaniem jest więc wsparcie właścicieli sklepów jeszcze przed startem ogólnopolskiego programu zbiórki opakowań - mówi Łukasz Terelak, Starszy Kierownik ds. Handlu w MAKRO Polska.
Przedstawiciel operatora Odido dodaje, że firma zwraca uwagę na każdy etap procesu – od momentu przyjęcia opakowań w placówce, po przekazanie ich do punktów recyklingu.
- Istotne jest także odpowiednie dobranie systemu raportowania obiegu kaucji oraz edukacja konsumentów – podsumowuje Terelak.
Sieć zachęca franczyzobiorców do wprowadzenia systemu kaucyjnego
Klienci w wybranych sklepach Odido w województwach śląskim, świętokrzyskim i łódzkim już teraz mają możliwość oddania opakowań plastikowych i metalowych, a za każdy zwrot otrzymują rabat na zakupy.
- Choć nie każda placówka sieci jest objęta obowiązkiem wprowadzenia systemu kaucyjnego, zachęcamy do tego naszych franczyzobiorców. W związku z faktem, że wśród konsumentów rośnie świadomość na temat zachowań ekologicznych oraz recyklingu, takie działania spotykają się z pozytywnym odbiorem społeczności lokalnych. Jest to też szansa dla małych sklepów, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Stale współpracujemy nad optymalizacją rozwiązań, aby móc odpowiadać na potrzeby i oczekiwania - mówi Łukasz Terelak.
***
Trwa rejestracja na kongres Retail Trends 2025! Zapisz się już teraz, aby spotkać się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie z czołowymi przedstawicielami świata handlu i FMCG. Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem kongresu.