27.06.2024 / 13:39
StoryEditor

NielsenIQ współpracuje z naszym portalem! Regularne teksty, unikalne dane, wnikliwe analizy i komentarze

Shutterstock
Portal franczyzawhandlu.pl nawiązał współpracę z agencją badawczą NielsenIQ! Eksperci firmy będą regularnie publikować na naszych łamach pełne unikalnych danych teksty, wnikliwe analizy i komentarze, opisujące różne zjawiska zachodzące w segmencie Małego Formatu handlu detalicznego w Polsce. Zapraszamy do lektury.

Naszą regularną współpracę z firmą badawczą NielsenIQ zainaugurował komentarz, którego autor Przemysław Korotusz analizuje, jak rozpoczęty w maju sezon grillowy wpłynął na sprzedaż niektórych kategorii produktowych w segmencie Małego Formatu. Pogoda w maju sprzyjała przebywaniu na świeżym powietrzu, a w dodatku przypadły w tym czasie dwa długie weekendy. Na podstawie danych NielsenIQ zaprezentowaliśmy wyniki sprzedażowe małych sklepów, skupiając się przede wszystkim na produktach typowo związanych właśnie z grillowaniem.

Pierwsze półrocze w Małym Formacie

Wkrótce przedstawimy – na podstawie danych NielsenIQ – podsumowanie sprzedażowe pierwszego półrocza 2024 roku w zakresie produktów spożywczych oraz chemiczno-kosmetycznych. Sprawdzimy też wyniki dla poszczególnych kanałów małoformatowej sprzedaży FMCG, a także zaprezentujemy dynamikę sprzedaży wśród topowych i trendujących kategorii spożywczych oraz chemiczno-kosmetycznych.

Analiza danych - poradnik

Kolejny tekst będzie miał charakter poradnikowy. Jak wiadomo, już nie tylko duże, międzynarodowe sieci detaliczne, ale również lokalne, małe i średnie podmioty, muszą wzmacniać swoją konkurencyjność poprzez wykorzystanie wewnętrznych danych o sprzedaży produktów oraz transakcjach, do maksymalizowania wewnętrznej efektywności prowadzonego biznesu. Skuteczne wykorzystanie narzędzi z zakresu Business Intelligence może prowadzić do zwiększenia wartości koszyka zakupowego, optymalnego dostosowania strategii promocyjnej do konkretnych klientów, właściwego eksponowania asortymentu w sklepie, itd.

NielsenIQ współpracuje z detalistami w tym zakresie i zapewnia dostęp do odpowiedniej technologii nawet najmniejszym podmiotom. W ramach swojego poradnika firma przekaże garść praktycznych porad jak wykorzystać ukryty potencjał tkwiący w wewnętrznych danych o sprzedaży w każdej placówce detalicznej.

Sport kształtuje koszyki zakupowe

Wakacje będą w tym roku upływać pod znakiem sportu. Okres od połowy czerwca do połowy sierpnia 2024 będzie przepełniony sportowymi emocjami. Trwa właśnie turniej UEFA Euro 2024 w Niemczech, a następnie odbędą się 23. Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu. Obie imprezy sportowe cieszą się w naszym kraju dużym zainteresowaniem, co bezpośrednio przekłada się na koszyki polskich kupujących. Na podstawie danych NielsenIQ zaprezentujemy wyniki sprzedażowe Małego Formatu, w szczególności biorąc pod lupę kategorie trendujące w czasie rozgrywek sportowych.

image

Logotyp NielsenIQ

FOTO: NielsenIQ
06. wrzesień 2024 14:09