Doświadczenie konsumenta składa się ze wszystkich wrażeń, jakie zyskuje on podczas zakupów – od jakości obsługi po ścieżkę zakupową klienta. Dla sklepu spożywczo-przemysłowego to szansa wyróżnienia się na tle konkurencji, nawiązywania relacji z klientami, a w konsekwencji zwiększania sprzedaży.
Racjonalne i emocjonalne potrzeby konsumentów
Ścieżka zakupowa klienta przez sklep powinna być znacząca i satysfakcjonująca na każdym etapie. Należy uwzględnić zarówno racjonalne, jak i emocjonalne potrzeby konsumentów. Osiągnięcie sukcesu przez właścicieli sklepów wymaga więc dogłębnego zrozumienia zachowań zakupowych oraz ciągłego podnoszenia standardów i jakości funkcjonowania placówki.
Przedstawiciele handlowi Makro są partnerami franczyzobiorców w biznesie. Podczas każdej wizyty u klienta robią rekonesans, wcielając się w rolę konsumenta. Dzięki temu lepiej rozumieją ich potrzeby i preferencje oraz poznają potencjał biznesowy.
Dokładna analiza pomaga przedstawicielom identyfikować obszary do poprawy, wskazywać nowe możliwości sprzedażowe oraz szybko reagować na potencjalne zagrożenia, co wpływa na stabilność biznesową sklepu.