29.05.2024 / 11:21
StoryEditor

Rekonesans w sklepie, poznanie biznesu klienta. "Patrz na sklep jak konsument" [KOMENTARZ EKSPERTKI]

Gabriela Gierczak, menedżer ds. rozwoju Akademii Handlu Detalicznego w Makro Polska (fot. Andrzej Chomczyk)
Na sklep należy patrzeć oczyma konsumenta, by zrozumieć, jakie są jego preferencje i potrzeby, a następnie zaoferować mu satysfakcjonujące doświadczenie zakupowe – komentuje Gabriela Gierczak, menedżer ds. rozwoju Akademii Handlu Detalicznego w Makro Polska.

Doświadczenie konsumenta składa się ze wszystkich wrażeń, jakie zyskuje on podczas zakupów – od jakości obsługi po ścieżkę zakupową klienta. Dla sklepu spożywczo-przemysłowego to szansa wyróżnienia się na tle konkurencji, nawiązywania relacji z klientami, a w konsekwencji zwiększania sprzedaży.

Racjonalne i emocjonalne potrzeby konsumentów

Ścieżka zakupowa klienta przez sklep powinna być znacząca i satysfakcjonująca na każdym etapie. Należy uwzględnić zarówno racjonalne, jak i emocjonalne potrzeby konsumentów. Osiągnięcie sukcesu przez właścicieli sklepów wymaga więc dogłębnego zrozumienia zachowań zakupowych oraz ciągłego podnoszenia standardów i jakości funkcjonowania placówki.

Przedstawiciele handlowi Makro są partnerami franczyzobiorców w biznesie. Podczas każdej wizyty u klienta robią rekonesans, wcielając się w rolę konsumenta. Dzięki temu lepiej rozumieją ich potrzeby i preferencje oraz poznają potencjał biznesowy.

Dokładna analiza pomaga przedstawicielom identyfikować obszary do poprawy, wskazywać nowe możliwości sprzedażowe oraz szybko reagować na potencjalne zagrożenia, co wpływa na stabilność biznesową sklepu.

30. październik 2024 02:34